۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲

سخنگوی دولت عنوان کرد؛

تاکید شهید جمهور بر استفاده از نظر دانشگاهیان در تصمیمات دولت

تاکید شهید جمهور بر استفاده از نظر دانشگاهیان در تصمیمات دولت

سخنگوی دولت درباره نوع نگاه شهید رئیسی به دانشگاهیان گفت: رییس جمهور همواره تاکید داشت تا تصمیمات و سیاست‌های دولت در معرض کارشناسی و نظر دانشگاهیان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، علی بهادری جهرمی در آیین گرامیداشت مقام والای شهدای خدمت که در مسجد دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: شهید رئیسی نگاه متمایزی به مقوله دانشگاه داشتند و همواره در تصمیم‌گیری‌ها و تبیین شاخصه‌های انتخاب مدیران دولت از افراد دانشگاهی استفاده می‌کردند.

وی افزود: ایشان به کار علمی و کارشناسی بسیار اهمیت می‌دادند و نقد امور و تصمیمات مختلف از سوی افراد با دیدگاه‌های مخالف را باعث قوی‌تر شدن کارها و رفع اشکالات آن می‌دانستند.

سخنگوی دولت افزود: اگر در جلسات مختلف هیئت دولت، شوراهای عالی و ستادهای هماهنگی، کار بدون نظر کارشناسی ارائه می‌شد، مدیران مربوطه را مورد عتاب قرار می‌دادند و بعضا کارشناسان مخالف را در جلسه دعوت می‌کردند تا از نظرات آن‌ها نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی همواره اموری که به‌ ایشان ارسال می‌شد را در کمتر از ۲۴ ساعت چک می‌کردند و تمام کارتابل خود را هر شب بررسی و همه موارد را مورد پیگیری قرار می‌دادند و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ما رئیس جمهور جامع‌الاطرافی را از دست دادیم.

جهرمی تصریح کرد:‌ ایشان برای دانش، دانشگاه و کارشناس احترام و ارزش قائل بودند و نیمی از اعضای هیئت دولت از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و نوع نگاه شهید رئیسی به دانشگاهیان این بود که همواره تاکید داشتند تا تصمیمات و سیاست‌های دولت در معرض کارشناسی و نظر دانشگاهیان قرار گیرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد: مسیری که شهید رئیسی آغاز کرد و پرچم حکمرانی انقلابی علمی و جهادی که در دست گرفت به برکت اخلاص‌ ایشان و نگاه خالصانه و جهادی‌ ایشان و تربیت مدیران جوان و نسل انقلابی، بتواند منشأ تحول و سرعت بیشتری در مسیر جمهوری اسلامی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در رفع مسائل و مشکلات کشور شود.

کد خبر 6120454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha