۱۵ اسفند ۱۳۸۲، ۱۳:۰۳

گزارش خبري خبرگزاري "مهر "از افزايش خودسرانه نرخ كرايه تاكسي ها در آستانه سال نو :

رانندگان تاكسي با گران كردن كرايه ها ، به پيشواز سال نو رفتند !

به رغم اينكه شوراي شهر و سازمان تاكسيراني اعلام نرخ جديد كرايه تاكسي ها را به سال آينده موكول كرده اند، اما با اين وجود در اكثر نقاط شهر بسياري از رانندگان تاكسي از فرصت پيش آمده نزديك عيد و گراني اجناس و كالا ها استفاده كرده و بي هيچ حساب و كتاب و يا نظارت مرجع قانوني كرايه هاي خود را در بسياري از مسيرها از 50 تا 100 تومان افزايش داده اند .

 گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهرحاكي است از جمله مسيرهايي كه رانندگان خودسرانه اقدام به افزايش نرخ كرايه هاي خود كرده اند ، مسير پيچ شميران - پاسداران و ميدان امام خميني - پل كريم خان است كه هر مسير 50 الي 100 تومان افزايش يافته است . 

يك خانم كارمند  كه هر روز بخشي از مسير خانه تا اداره را با تاكسي طي مي كند با ابراز نارضايتي از وضعيت موجود تاكسي ها و عدم نظارت دقيق بر عملكرد آنها مي گويد : يك سال است كه در روزنامه ها اعلام مي شود كه نرخ كرايه تاكسي ها تا سال آينده افزايش پيدا نمي كند اما مثل اينكه اين مساله فقط در حد يك نوشته در روزنامه ها باقي مانده  و رانندگان تاكسي ماههاست كه بدون هيچ حساب و كتابي هر اندازه كه دلشان خواسته اضافه كرده اند .

مريم - ف   با لحني گلايه آميز  ادامه مي دهد :  تا حالا غصه اين را داشتيم كه با اين  عيدي 100 هزار توماني چطور  مايحتاج ايام عيد را تهيه كنيم ، ميوه وشيريني بخريم ، براي بچه ها لباس عيد تهيه كنيم و تازه اگر چيزي از آن باقي ماند به بچه هاي اقوام هم عيدي بدهيم اما  حالا يك غصه هم بر غصه هاي ما اضافه شده و آن هم اين است كه بايد نزديك به 20 تا 30 هزار تومان به عنوان هزينه اياب و ذهاب ايام عيد كنار بگذاريم .

 وي مي گويد : با اين وضعيت پيش آمده شايد مجبور باشيم دور عيد ديدني از برخي اقوام و آشنايان كه فاصله زيادي با محل زندگي ما دارند را خط بكشيم !  

يك شهروند ديگر نيز درباره افزايش كرايه تاكسي ها مي گويد : اگر هنگام پياده شدن از تاكسي كرايه درخواستي را بدون هيچ اعتراضي پرداخت كنيم همه چيز به خوبي و خوشي تمام مي شود اما اگر اعتراض كنيم با برخورد بسيار بد رانندگان تاكسي مواجه مي شويم كه بدون هيچ ترس و واهمه اي مي گويند : ما هم مثل بقيه مردم خرج داريم  اگر اعتراضي  داريد به تاكسيراني شكايت كنيد !

 وي ادامه مي دهد :  سازمان تاكسيراني بايد نظارت دقيق تري بر عملكرد رانندگان تاكسي داشته باشد زيرا اگر رانندگان نظارت تاكسيراني را بر روي خود احساس كنند ، از ترس برخورد شديد و از دست دادن پروانه كاري هم كه شده جرات افزايش بي حساب و كتاب كرايه ها را نخواهند داشت .

يك راننده تاكسي : با نرخ 2 سال پيش كار مي كنيم

يك راننده تاكسي با لحني اعتراض آميز مي گويد :  هر ساله با نزديك شدن به سال جديد قيمت تمام اجناس از تخم مرغ گرفته تا بنزين  تحت تاثير تورم افزايش مي يابد اما از آنجا كه اين مساله براي همه عادي شده هيچكس نسبت به آن اعتراض نمي كند اما وقتي راننده هاي تاكسي در طول سال  50 تومان روي كرايه ها مي گذارند ، صداي اعتراض همه بلند مي شود !

وي با بيان اينكه سازمان تاكسيراني بايد هر سال با توجه به تورم و هزينه زندگي رانندگان تاكسي نرخ كرايه ها را تغيير دهد اما الان دقيقا نزديك به 2 سال است  كه نرخ جديد به ما اعلام نشده ، پس وقتي سازمان تاكسيراني به فكر ما نيست اگر ما هم به فكر خودمان نباشيم  و كرايه ها را همزمان با نرخ تورم افزايش ندهيم ، دخلمان جوابگوي خرجمان نخواهد بود .  

مردم رانندگان متخلف را به تاكسيراني معرفي كنند  

 مدير عامل سازمان تاكسيراني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر در اين باره  مي گويد : نرخ جديد كرايه تاكسي ها ، سال آينده اعلام خواهد شد  وتا آن زمان  رانندگان  تاكسي هاي خطي و راهي  حق افزايش كرايه را نداشته و گشت هاي بازرسي سازمان تاكسيراني در صورت مشاهده با  متخلفان برخورد  خواهند كرد .

سيد جمال هاشمي عرب با بيان اينكه مردم در تماس با واحد رسيدگي به شكايات و بازرسي تاكسيراني  هر گونه اعتراض در خصوص افزايش نرخ كرايه ها در خطوط و يا بدرفتاري رانندگان را  گزارش دهند ،  اظهار مي كند: شهروندان مي توانند با شماره تلفن هاي 3738359  ،3738360 و 3721463 تماس گرفته و خطوطي را كه رانندگان آن كرايه را افزايش داده اند به واحد بازرسي اعلام كنند و در مورد تاكسي هاي راهي نيز مي توانند با برداشتن شماره ، در شناسايي راننده متخلف به سازمان تاكسيراني كمك كنند كه در اولين فرصت گشت هاي بازرسي به محل اعزام و با متخلفان برخورد خواهد شد .

وي مي افزايد :  هنوز زمان  دقيق اعلام نرخ جديد كرايه تاكسي ها در سال آينده  مشخص نيست و شوراي شهر بايد در خصوص زمان ابلاغ نرخ جديد به سازمان تاكسيراني تصميم گيري كند .

کد خبر 63299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha