به گزارش خبرنگار مهر، کارگردان "استشهادی برای خدا" درباره طرح این فیلم گفت: "ایده این فیلم به هشت سال پیش و اولین فیلم من "نامههای باد" برمیگردد که به علت فراهم نبودن شرایط ساخت آن متاسفانه به تعویق افتاد. اما سرانجام بعد از هشت سال توانستم آن را بسازم."
امینی در مورد انتخاب لوکیشنها هم گفت: "در این فیلم جلوههای ویژه نداشتیم و 100 درصد از فضای طبیعی استفاده کردیم. به عقیده من اگر فیلم در بهار فیلمبرداری میشد سختی کار معلوم نبود، زیرا من میخواستم کاراکتر را مقابل طبیعت قرار دهم تا با شرایط سخت حلالیت بطلبد."
بهرام کزازی طراح صحنه فیلم نیز در ادامه این نشست درباره کار خود گفت: "من قبلا فیلم سینمایی "اینجا چراغی روشن است" را در محیط اینچنین کار کرده بودم و به عقیده من این سختی سرما برای شکلگیری این کاراکتر لازم بود تا بتواند کارهای بدی که کرده را از خود جدا کند و پاک شود."
محسن طنابنده فیلمنامهنویس و بازیگر فیلم نیز فاصله میان نوشته شدن فیلمنامه تا ساخت فیلم را طولانیمدت خواند و گفت: "فیلمی که ما دیدیم خیلی مانند فیلمنامه نیست. در قصه بنا بود سفر و ملاقاتهای شخصیتهای اصلی اینگونه به نظر برسد که در واقع مرور زندگی از نظر بگذرد که من فکر میکنم در ساخت و تدوین جابجا شده و فیلم ضربه دیده است."
امینی در پاسخ به انتقاد طنابنده گفت: "من فکر میکنم آسیبی به فیلم نخورده است. یادمان نرود مرحله تدوین سینمای تجربی بسیار مهم است و تا زمان صداگذاری فیلم من 15 سکانس را کنار گذاشتم و فکر میکنم کنار هم قرار گرفتن سکانسهای باقیمانده این جابجایی را ایجاد میکند."
وی درباره انتخاب جمشید هاشمپور افزود: "در این نوع سینما و ساختار اینچنینی هر شخصیت دیگر که به پروژه اضافه میشد طبق فیزیکش جلو میرفت. شاید اگر بازیگر دیگری برای این نقش بود داستان تغییر میکرد، اما هاشمپور مناسبترین گزینه برای این نقش بود."
سعید هاشمی مدیر تولید پروژه سینمایی "استشهادی برای خدا" هم گفت: "اینکه فیلمها اکران شود یا نه به خودمان برمیگردد، مطبوعات با نقدهایی که مینویسند ذائقه مردم را به طرفی سوق میدهند که درست نیست. اگر ما به جوانها بیشتر اعتماد کنیم و حمایت دولتی برای این فیلمها وجود داشته باشد حرفهای بیشتری برای گفتن خواهیم داشت."
نظر شما