گزارش خبرنگار مهر، "بلالی باش" بیان کننده موسیقی آذری و تحریرهایی است که تا کنون به آن کمتر توجه شده است؛ فرامرز گرمرودی خواننده این آلبوم ضمن معرفی خصوصیات موسیقی آذری چنین آورده است : "بلالی باش" یعنی سری پربلا و سری پردرد، سری که بلاهای فراوان کشیده است .
مجموعه حاضر نگرش تازه ای به موسیقی آذری و تحریرهای این نوع موسیقی دارد و در این راه اساتیدی چون "خان شوشینسکی "،"حاج بابای اف"،"شوکت " ،"ربابه مرادوا" در آذربایجان زحمات فراوانی کشیده اند؛اما برخورد این حقیر با استاد رامیز قلی اف به همراه نگاهی به اشعار شادروان شهریار،حیدربابا را از زاویه دیگر به اجرا در آورد؛ همخوانی فکری در موسیقی با نوازندگی بی بدیل تار آذربایجان و ارکستر کنسرتوار باکو مجموعه ای پدید آورد که شاید مقبول خاطر هنردوستان این سرزمین قرار گیرد و بی شک آلبوم موسیقی "بلال باشی" هر چند ناچیز برای احیای اینگونه موسیقی است.
فرامرزگرمرودی دربخش دیگری از معرفی این اثر با اشاره به تکنیک های به کارگرفته در آلبوم "بلالی باش" متذکر شد : آنچه برای من اهمیت داشت نه قدرت نمایی آوازی و آکروبات بازی های صوتی،بلکه انتقال مضامین اشعار بود به گونه ای که غیر آذری ها نیز بتوانند از کیفیت ملودی ،ریتم و نیز شیوه اجرا مضمون را حدس بزنند و با قطعات ارتباط برقرار کند با انتخاب اشعار شهریار سعی کرده ام مضامین معمول تصانیف آذربایجانی ،که عمدتا متمرکز بر عشق زمینی است فاصله بگیرم و ملودی ها را در ارتباط با همین مضامین طوری از کار درآورم که حالت تصنیف های سبک و تفریحی را نداشته باشد و اشعارانتخاب شده همه از آن نوع اشعار شهریار هستند که وی در آنها محبت را شاه کلید روابط انسانی دانسته و با تصویر کردن پریشانی و تنهایی انسان روزگار ما به تمدن دروغین امروز تاخته است.
نظر شما