۱۲ اسفند ۱۳۸۶، ۱۰:۳۹

با مخالفت نیروی هوایی؛

عبور بزرگراه از دوشان ‌تپه منتفی شد

شهردار منطقه 13 گفت: احداث بزرگراه از میان فرودگاه دوشان تپه در شرق تهران به دلیل مخالفت نیروی هوایی منتفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس جعفری با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فعالیت بسیار محدود این فرودگاه و تأثیری که در بافت مسکونی منطقه دارد، شهرداری منطقه 13 در پیشنهادی، طرح احداث بزرگراه از میان این فرودگاه را برای اتصال خیابان‌های اشرافی و دهقان مطرح کرد که مسئولان نیروی هوایی در آخرین نظر خود با احداث این مسیر بزرگراهی به دلیل مسایل امنیتی مخالفت کردند و احداث این مسیر منتفی شد.

وی با اشاره به مساحت 5/1 کیلومتری فرودگاه دوشان‌تپه در شرق تهران، تأکید کرد: با توجه به اینکه این فرودگاه نقش آموزشی و اضطراری را برای فرود و برخاست‌های هواپیماهای ارتش دارد، شهرداری برای تغییر کاربری و تملک آن اعلام آمادگی کرده است.

به گفته شهردار منطقه 13، شهرداری آمادگی دارد با تملک بخشی از این فرودگاه نسبت به گشایش ترافیکی معابر منتهی به میدان شهید کلاهدوز، بزرگراه بسیج و خیابان پیروزی اقدام کند.

جعفری خاطر نشان کرد: مسئولان نیروی هوایی به دنبال اخذ مجوز برای واگذاری بخشی از این فرودگاه به شهرداری هستند که در صورت واگذاری، تغییر کاربری فرودگاه دوشان‌تپه انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: فرودگاه دوشان‌تپه در دهه‌های گذشته محل فرود و برخاست‌های هواپیماهای مختلف نظامی بوده است اما در سال‌های اخیر، کمترین میزان پروازها در این فرودگاه انجام شده است.

کد خبر 648180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha