به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان بازرگانی استان تهران، رئیس شورای اصناف کشور و جمعی از اعضای مجامع امور صنفی این استان عصر امروز با حضور در حسینیه جماران ضمن تجدید میثاق با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.
نوه امام راحل در سخنانی با سپاس از حضور اصناف در حسینیه جماران گفت : حضور میمون و مبارک دوستان علاوه بر اینکه تسلای دل همه دوستداران انقلاب است زمینه ساز یادآوری همه آن میراثی است که از امام برای ما به یادگار مانده و امید است بتوانیم این میراث ماندگار را به آیندگان برسانیم.
وی افزود : از همین فضای کوچک صدای رهبر کبیر انقلاب اسلامی به همه دنیا ارسال می شد همین حسینیه کوچک سالهای سال مهمترین مکان جهان بود.
فرزند یادگار امام در ادامه با قرائت آیه ای از قرآن کریم گفت : خدا همواره با مردم به واسطه پیامبران خود سخن می گوید. اگر مردم این واسطه را نشناسند حتما باید کسانی پیدا شوند و رهبری آنان را در جامعه تبیین کنند.
سیدحسن خمینی وجود امام را در آغازین سالهای قرن 15 هجری قمری یک نعمت خداوندی دانست و اظهار داشت: امام خمینی نعمتی است که خداوند آن را به جامعه جهانی ارزانی داشت تا یکبار دیگر دنیا را نسبت به آنچه به بشریت ارائه کرده و متذکر باشد.
نوه امام خمینی در ادامه به مقایسه فضای سیاسی و اجتماعی جهان قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت : قبل از انقلاب ما فضای جهان به قدری دور از معنویت بود که روح مادی گرایی و ماتریالیزم در همه جا بیداد می کرد. بر اساس این گفتمان هر آنچه ماورایی است طبیعی نبوده و به درد نخور است.
وی افزود : کسی که در مسیر دینداری قرار می گرفت حتما امل شناخته می شد و این مختص جامعه ما نبود. در آن زمان شما یک حرکت را در تمام شرق و غرب نمی بینید که حرکتی مذهبی و دینی باشد البته در جهان اسلام حرکتهایی شکل گرفتند اما این حرکتها بسیار کم فروغ بودند.
سیدحسن خمینی اظهار داشت: در خود ایران تمام جریانات یا ناسیونالیستی بود و یا چپ. در اندیشه چپ حتی ناسیونالیست ها هم در امان نبودند چه برسد به دینداران.
فرزندیادگار امام با بیان اینکه در اوج مادی گرایی حتی کلیسا به جایی رسیده بود که توان حفظ خود را نداشت خاطرنشان ساخت : دنیا مساوی شده بود با فراموشی خدا. فیلسوفهای بزرگ دنیا در بی خدایی و نفی معنویت با هم رقابت می کردند.
وی به ارائه شواهد دیگری از جهان قبل از انقلاب پرداخت و تشریح کرد : جهان به گونه ای غرق در دین گریزی بود که در عراق حزب سوسیالیستی بعث بر سر کار آمد، در ترکیه جریان لائیک بر سر کار آمد، در افغانستان کمونیست ها کودتا کردند و در چین کمونیسم حاکم شد.
نوه امام راحل در ادامه به تشریح فضای جهان بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و خاطرنشان ساخت : انقلاب علاوه بر آن همه کار بزرگ، به ناگاه دین را در دنیا حاکم کرد و جهان را به بیداری دینی فراخواند.
وی افزود: تاثیر انقلاب اسلامی به گونه ای بود که در لبنان جریانات مذهبی حزب الله پیش آمد و در فلسطین جنبش حماس. در عراق اسلام گراها سرکار می آیند و در افغانستان نیز فضای مذهبی به گونه ای است که حکمرانان مجبور می شوند کشور را جمهوری اسلامی بنامند.
سیدحسن خمینی تاکید کرد : اگر در تمامی کشورهای اسلامی انتخابات آزاد شکل بگیرد همه مسلمانان حکومت دینی را برای اداره کشور خود انتخاب می کنند.
فرزند یادگار امام تصریح کرد : شاید آمریکاییها ابتدا به دنبال این بودند که نظامی دموکرات در خاورمیانه بر سر کار بیاورند اما برد مقتدرانه اسلام گراها در منطقه خاورمیانه باعث شد به ناگاه دموکراسی از زمره شعارهای آمریکا حذف شود.
نوه امام راحل با بیان اینکه در جهان امروز پرفروشترین کتابها، کتابهایی هستند که در رابطه با معنویت و دین نوشته می شوند گفت: جریان الهیات آزادیبخش در منطقه آمریکای جنوبی یکسال بعد از انقلاب اسلامی باعث شد که مسیحیان کلیسای کاتولیک محور انقلابهای این منطقه شوند.
وی تشریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی احیاء دینمداری در دنیا به گونه ای رشد کرد که در همه کشورها جریاناتی در قالب دین خود آن کشورها شکل گرفت. در هند یک جریان مذهبی برای اولین بار حزب کنگره هند را شکست داد و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اسلام گراها سرکار آمدند.
سیدحسن خمینی ادامه داد : باید تاثیر گفتمان انقلاب اسلامی در از بین رفتن کمونیزم بررسی شود. خداوند بندگان شایسته خود را بعضی وقتها در جایگاهی قرار می دهد که در بزنگاههای تاریخی نقش یزرگ خود را ایفا کرده و دین خدا در زمین احیا کنند.
وی با بیان اینکه نقش نیروهای انقلاب در پیروزی آن به یاد ماندنی است، گفت: رهبران بزرگ یارانی دارند که در دوران سخت و عسرت انقلاب آنها را با جان و مال خود یاری می کنند و در این راه به سختی های زیادی گرفتار می شوند. بی تردید ابتلا و امتحان الهی برای همه انسانها پیش می آید امتحان الهی برای این است که انسان بداند چه کسی جوهره بیشتری در حفظ ارزشهای الهی دارد.
نظر شما