به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی صبح یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به سیر و سلوک و عرفان نظری و عملی امام خمینی (ره) افزود: شروع کلمه توحید وعدل پیامبران آغاز تنش با فرعونیان بود و امام معتقد بود که با گفتن سخن حق در برابر ابرقدرتها باید تنش ایجاد کرد و تنش زدایی با ظالم خدمت به ظلم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام فردی بود که در عصر حذف معنویت با پرچم معنویت پیامبر گونه انقلاب کرد و با نگاه توحیدی و عرفانی خود در برابر ابرقدرتها ایستاد و گفت اگر تمام قدرتها جمع شوند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
وی افزود: انسان شناسی عرفانی امام مبنای مبارزاتی ایشان بود و وی معتقد بود انسان کامل آینه حق نماست و حتی خداوند خود را در انسان کامل مشاهده می کند.
رحیم پور ازغدی گفت: در سخنان امام انرژی عظیمی نهفته بود و ایشان بر خلاف برخی که امروز شعار تنش زدایی می دهند معتقد بود که باید حرف حق را گفت و در برابر ابرقدرتها و فرعونهای زمان تنش ایجاد کرد و این ایجاد تنش نباید برای جنگ طلبی و قدرت طلبی و دشمن تراشی بیهوده باشد.
وی تصریح کرد: امام با شاه، صدام، کارتر درگیر شد و معتقد بود که ریشه های صهیونیزم و کمونیزم و سرمایه داری را در سراسر جهان باید خشکاند و تمام نظامهای فاسد استوار بر این سه پایه را باید نابود کرد و راه سیلی خوردن ابرقدرتها را برای تمام مردم جهان ترسیم کنیم.
ازغدی با ابراز تاسف از برخی موضع گیریهای داخلی در برابر کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان گفت: متاسفانه عده ای در داخل به دلیل منافع شخصی از بیان کمک به این مردم مظلوم ابا دارند و می گویند ما از فلسطین و لبنان فقط حمایت معنوی می کنیم و این درحالی است که امام مردم را به جهاد فراخواند و گفت بروید در سراسر جهان جمهوریهای اسلامی تشکیل دهید.
وی افزود: امام معتقد بود که باید به بیرون از مرزها توجه کنیم و اگر در محیطی در بسته بمانیم قطعا نابود خواهیم شد و ما باید حسابمان را با ابرقدرتها یکسره کنیم و با تمام مشکلات جهان برخوردی مکتبی داشته باشیم.
رحیم پور اظهار داشت: امام اعتلای کشور را در سیرکردن شکم مردم و رفاه آنها نمی دید بلکه معتقد بود که اعتلای کشور در پیشبرد مکتب و مسلکمان است و البته ایشان تامین معاش و رفاه عمومی را جزو وظایف انقلاب می دانست..
وی در پایان در خصوص نظر امام درباره انزوای ایران در دنیا بیان کرد: امام انزوای ایران نزد ملتها را قبول نداشت بلکه معتقد بود دولتهایی که ایران با آنها نرمش نداشتند منزوی بودند نه ایران.
نظر شما