اکبری بازیگر فیلم "کانی مانگا" به خبرنگار مهر گفت: میتوانم به جرئت بگویم که یکی از بهترین کارهای خود را در سینما در دهه 60 با زندهیاد سیفالله داد انجام دادم. "کانی مانگا" دومین تجربه سینمایی ایشان بود و جمعی از حرفهایهای سینما با ما در این فیلم فعالیت می کردند.
وی افزود: برای که به نقش نزدیک شوم ایشان برنامه ورزشی برای من در نظر گرفته بودند و هر روز طبق برنامه ریزی وی در پادگان حر با یک تکاور کارهای عملیاتی را تمرین میکردم. ایشان از جمله فیلمسازانی بود که به بحث تجزیه، تحلیل فیلم و تجربه در کار بسیار اهمیت می داد به همین دلیل پشت صحنه در کنار دیدن فیلمهای سینمایی با گروه تبادل نظر داشت.
این بازیگر سینما ادامه داد: مرحوم داد از معدود کارگردانهایی بود که شناخت خوبی از تدوین و فیلمنامه داشت و در کارگردانی حرفهای حرکت میکرد. ایشان از خصوصیات خاص و منحصر به فرد برخوردار و همیشه متین و باوقار بود.
اکبری در ادامه بیان کرد: زندهیاد داد فردی با فضیلت و متدین بود و در معاونت سینمایی فعالیت مفید و موثری داشت. جایگاهی که او طی این سالها به دست آورد بر اساس لیاقت و شایستگی بود. وی در پروژه "فرزند صبح" که من با بهروز افخمی همکاری میکردم تدوین را برعهده داشت و این همکاری با وجود کسالت ایشان شیرین و خاطرهانگیز بود.
وی در پایان تاکید کرد: آثار به یاد ماندنی وی در سینما مبین ویژگی اخلاقی، روحی و انسانی ایشان را نشان میدهد. سینمای ایران بدون او لطمه میبیند. یادش گرامی باد.
نظر شما