صافاریان به خبرنگار مهر گفت: مستند "تهران به روایت عکس" در بخش پانارومای ارمنی به نمایش درآمد که یکی از بخشهای مسابقه بود و البته آثاری در آن به نمایش درمیآید که کارگردانهای ارمنی آنها را ساخته باشند، این مستند روایت تاریخ این شهر از زمان قاجار و ورود دوربین عکاسی به ایران است.
وی ادامه داد: "تهران به روایت عکس" شامل تصاویری از این شهر و تغییر و تحولهایی است که در طول زمان داشته، گفتار متنی روی این تصاویر وجود دارد که حلقه ارتباط تصویر و گفتار است و ساختاری روایت گونه به فیلم میدهد و نگاه کارگردان به موضوع را میشود از لابلای این گفتار متن دید.
این منتقد افزود: سینمای ایران در این جشنواره جوان نمایندگانی داشت که در بخشهای مختلف به نمایش درآمدند. نگرفتن جایزه از جشنوارهها به معنی موفق نبودن سینمای ایران در سطح بینالمللی نیست. هر جشنواره جوایز محدودی دارد و نمیتوان انتظار داشت که همه نمایندگان در بخش مسابقه جایزه بگیرند. سینمای ایران در این جشنواره حضوری قابل قبول داشت.
صافاریان گفت: سینمای ایران برای مدیران جشنواره ایروان جالب و کنجکاویبرانگیز است، در سالهای گذشته داریوش مهرجویی داور جشنواره بود و در یک دوره آثار کیارستمی مرور شد، آنها با سینمای ایران بیگانه نیستند و دوست دارند تحولات این سینما را پیگیری کنند.
این مستندساز درباره فعالیتهای تازهاش گفت: مراحل فنی مستندهای "راههای تهران شمال" و "مسافران کنارهها" که درباره جادههای تهران شمال و مسافران آن است، به زودی به پایان میرسد و این مستندها به شبکه یک تحویل داده میشود تا پائیز روی آنتن برود.
در کنار مستند "تهران به روایت عکس"، فیلمهای سینمایی "تردید" واروژ کریممسیحی، "آرام باش و تا هفت بشمار" رامتین لوافیپور و فیلم کوتاه "باد هر کجا بخواهد میوزد" مریم اسمیخانی در ششمین جشنواره بینالمللی فیلم ایروان روی پرده رفتند.
نظر شما