۱۳ مرداد ۱۳۸۸، ۱۶:۳۹

سال آینده ؛

4700 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در کشور راه اندازی می شود

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان توسعه برق ایران در سال آینده باید بیش از 4700 مگاوات واحد نیروگاهی جدید وارد مدار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزات نیرو، گزارشهای ارائه شده حاکی از آن است که با برنامه ریزی صورت گرفته در سال آینده باید 30 واحد نیروگاهی توسط سازمان توسعه برق ایران با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شود که این میزان بالغ بر 4711 مگاوات را به ظرفیت تولید برق کشورخواهد افزود.

در سال آینده باید 3 واحد در نیروگاه خصوصی خرمشهر، 4 واحد در نیروگاه خصوصی علی آباد، 2 واحد توسط طرح توسعه نیروگاه اردبیل و 2 واحد دیگر نیز در طرح توسعه نیروگاه ارومیه وارد مدار تولید برق شود.

همچنین واحدهایی از نیروگاه های دماوند، سمنان، زنجان 3، کرمانشاه، خورشیدی حرارتی یزد، شاهرود، ایرانشهر، سنندج و ماهشهر نیز وارد مدار خواهد شد.

این برنامه ریزی حاکی از آن است که تنها نیمه نخست سال آینده 17 واحد نیروگاهی با ظرفیتی بالغ بر 2400 مگاوات وارد مدار تولید برق کشور خواهد شد.

براین اساس در نیمه دوم سال 89 نیز این میزان با 13 واحد نیروگاهی به بیش از 2300 مگاوات خواهد بود.

در سال جاری نیز باید 23 واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیتی بالغ بر دو هزار و 609 مگاوات راه اندازی شود که از این میان تاکنون 6 واحد نیروگاهی با ظرفیت 963 مگاوات وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شده است.

کد خبر 923994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha