" آتيلا پسياني " كارگردان و بازيگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار" مهر" با بيان اين مطلب افزود: بايد بپذيريم كه در مورد تئاتر نصر اهمال كرديم.
وي در مورد اهميت تئاتر نصر گفت: تمامي تئاترهاي لاله زار از جمله تئاتر نصر جزو استثنايي ترين تئاترهاي خودكفا و مستقل است. گاهي اوقات يادمان مي رود كه تئاتردر كشورما هنري سوبسيدي است كه به كمك هاي موسسات دولتي و خصوصي و شهرداري ها وابسته است. تئاتر هاي كمي وجود دارند كه به شكل تجاري و هنري و با فروش بليت خودشان سرپا هستند و تئاتر لاله زار نيز جزو همين گروه است.
پسياني ادامه داد: اهميت تئاتر نصر در وجه تاريخي آن است. اين تئاتر در شكل گيري تئاتر معاصر ايران كه از غرب الهام گرفته شده بود، نقش بسزايي دارد. دراين سالن تئاتر بود كه تلفيق بين تئاترغرب و تئاتر شرق آغاز شد و آدم هاي ارزنده ايي را در خودش پرورش داد.
كارگردان گروه تئاتر" بازي" در مورد تجربه اجرايي اين گروه در تئاتر نصر گفت: در سال 69 بود كه " حسين نصر آبادي" كه هم زمان در گروه تئاتر" بازي" و تئاتر نصر كار مي كرد به گروه پيشنهاد داد كه گروه در تئاتر لاله زار هم كاري به روي صحنه ببرد. در نتيجه او به عنوان كارگردان مهمان و من به عنوان نويسنده و طراح صحنه و با همكاري بقيه گروه، نمايش " يك نوكر و دو ارباب" را كه يك كار تطبيقي بود به روي صحنه برديم.
وي افزود: براي همه تئاتري ها اجرا در تئاتر لاله زار تجربه خوبي است، چون در آن جا ما با تماشاگرحرفه اي و صريحي روبرو هستيم. در تئاتر شهر تماشاگر براي هر كاري بلند مي شود و دست مي زند و به اين خاطر بعضي كارگردانان فكر مي كنند از تئاتر آنها استقبال شده است. اما در تئاتر نصر تماشاگر برخورد ديگري دارد، اگر از كار خوشش نيايد بلند مي شود و مي رود و حتي پول بليت خود را پس مي گيرد.
آتيلا پسياني در مورد عدم توجه هنرمندان تئاتر شهري به هنرمندان لاله زاري، گفت: نوع متفاوتي از جنس نمايش در لاله زار نسبت به تئاتر شهر رواج دارد و تماشاگر لاله زار به آن جنس عادت كرده است. حتي گروه ما در آن جا براي ارتباط با تماشاگر مشكل داشت، چون تماشاگر هيچ تغيير و نوآوري را در آن ژانر نمي پذيرد.
اين بازيگر تئاتر در انتها گفت: اميدوارم اين محل كه با بي مهري مواجه شده است از تخريب نجات پيدا كند.
نظر شما