مهدي درياباري در گفتگو با خبرنگار هنري "مهر" گفت : اگر قرار باشد در هنري اصيل مثل خوشنويسي يا موسيقي سنتي، تغييراتي ايجاد كنيم ، به اصالت آن لطمه زده ايم . بايد ريشه ، مبدا و جايگاه يك هنر محفوظ بماند و با بكارگيري عناصر آن ، فضايي جديد ايجاد كنيم .
اثر درياباري
دريا باري به افزايش توجه و استقبال نسل جوان در دوران پس از انقلاب به هنرخوشنويسي اشاره كرد و گفت : قطعا بعد از انقلاب به هنر خوشنويسي توجه بيشتري شد و اين توجه ، سال به سال افزايش يافت تا جايي كه هم اكنون حدود 30 هزار هنرجو در شعبات مختلف انجمن خوشنويسان در اين رشته فعاليت مي كنند. يكي از عوامل رشد خوشنويسي بعد از انقلاب ، تبليغات گسترده و ديگري افزايش شناخت جوانان و نوجوانان نسبت به اين هنر و محدوديتي بود كه اين نسل در اين دوران با آن مواجه بود .
وي جايگاه كنوني خوشنويسي را مقبول و ارزشمند ارزيابي كرد و گفت : اگر بخواهيم خوشنويسي را از مرزهاي كشور فراتر ببريم و به دنيا معرفي كنيم ، بايد با حفظ ريشه هاي اصيل اين هنر به دنبال فرم ها و ابتكارهاي نو باشيم . به عنوان مثال ، كشورهاي ديگر از آثار سياه مشق در خوشنويسي بهره زيادي مي برند و به عنوان يك كار گرافيكي به آن مي نگرند و كلمات را عناصر سياه مشق مي انگارند .
اثر درياباري
رييس انجمن خوشنويسان فيروزكوه ، تصريح كرد : به جوانان و نوجوانان توصيه مي كنم ، به مشق الفباي خوشنويسي ( كلمات و حروف ) زير نظر اسا تيد بپردازند و پس از طي مراحل و رسيدن به تبحر و پختگي كامل، قالب هاي سياه مشق را تجربه كنند و با بهره گيري از عنصر رنگ ، اين هنر را به شكل بديع به جهان عرضه كنند .
نظر شما