۹ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۴۰

ایندیپندنت گزارش داد:

اوج "فقر و نابرابری" در انتظار انگلیسی ها/ شکست برنامه مهار رکود براون

اوج "فقر و نابرابری" در انتظار انگلیسی ها/ شکست برنامه مهار رکود براون

یک روزنامه غربی در گزارشی از احتمال بازگشت انگلیس به بدترین دوران تضاد طبقاتی، افزایش فقر و نابرابری در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، بر اساس یک مطالعه دو ساله، استراتژی حزب کارگر برای مهار فقر در انگلیس به پایان راه خود رسیده است و احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بریتانیا دوباره میزان فقر و نابرابری را در دوران سلطنت ملکه ویکتوریا تجربه کند.

بر مبنای این گزارش، هم اکنون 20 درصد از مردم بریتانیا با فقر دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از مقامات و مردم این کشور خواستار بهبود در وضعیت مالیاتی و خدمات اجتماعی هستند.

به نوشته ایندیپندنت، آخرین مطالعات حکایت از نارضایتی مردم بریتانیا از عملکرد "گوردون براون" نخست وزیر انگلیس دارد که هم اکنون شاهد افزایش فقر و گسترش روز افزون تضاد طبقاتی در این کشور هستیم.

در همین حال براون هشدار داده است که بهبود وضعیت اقتصادی در آینده نزدیک رخ نمی دهد و نمی توان به زودی بر رکود فائق آمد.

رکود اقتصادی در غرب در حالی است که اغلب کشورهای اروپایی مبالغ هنگفتی را صرف تزریق به اقتصاد خود کرده اند اما با این وجود، روند ورشکسته شدن صنایع مهم از جمله شرکتهای بزرگ خودروسازی و بانکداری در غرب همچنان ادامه دارد.

همچنین اداره آمار انگلیس پیشتر در گزارش خود آورده بود که به احتمال زیاد شمار بیکاران این کشور درسال 2010 به سه میلیون نفر می رسد.

کد خبر 992367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha