یکی از شرکت کنندگان در بازار بین المللی فیلم کن در گفتگو با مهر بازار امسال را کم رونق دانست و دلیل آن را مسائل اقتصادی و آتشفشان ایسلند عنوان کرد.

کتایون شهابی مدیر رسانه بین‌المللی شهرزاد فیلم در ارتباط با حضور این موسسه در بازار کن، به خبرنگار مهر گفت: امسال ما با فیلم "مرهم" علیرضا داوود نژاد و آثار مستندی چون، "تی من" حمید جبلی، "همه مادران من" ابراهیم سعیدی، "عادت می کنیم" محسن استاد علی مخلباف، "ملف گند" محمود رحمانی، "پارک مارک" بکتاش آبتین و... در بازار بین المللی کن حضور داریم.

وی افزود: به نظر می رسد امسال به دلیل رکود اقتصادی که در بازار های جهانی وجود دارد و همچنین آتشفشان ایسلند این بازار با رونق کمتری روبرو شده است. البته سینمای ایران نیز در بخش توزیع آثار و معرفی به مخاطبان خارجی با مشکلاتی مواجه است، امیدواریم مسئولین در ارتباط با پخش بین الملل آثار ایرانی برنامه ریزی‌هایی انجام دهند.

شهابی در ادامه بیان کرد:  با توجه به رقابت سنگینی که دربازار این رویداد نیز وجود دارد باید در این ارتباط کارهای در طول سال صورت گیرد. البته خریداران آثار ایرانی نیز از کیفیت پایین برخی فیلم‌های عرضه شده در بازار انتقاد می کنند.

وی در پایان تاکید کرد:فیلم "رونوشت برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه برای اولین بار در این رویداد بین المللی به نمایش در می‌آید و مخاطبین زیادی منتظر دیدن این اثر هستند.