اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت: با توجه به قانون جدید انتخابات افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت ملی هستند، می توانند با ارائه شماره ملی خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی چقایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه وظیفه احراز هویت رای دهندگان توسط ثبت احوال انجام می
شود، اطلاعات تمامی واجدین شرایط به صورت آف لاین در شعب خذ رای وجود دارد.

وی با اعلام اینکه اداره ثبت احوال از صبح پنج شنبه تا آخر انتخابات فعال است، اظهار کرد: اداره ثبت احوال آماده پاسخگویی به مشکلات مردم، مسئولین و عدم تطبیق هستند.

چقایی افزود:  تمامی درخواست های  دریافت شناسنامه المثنی که تا تاریخ 18 خرداد تسلیم شده اند، خارج از زمان بندی معمول تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات کدملی گرفته می ود، خاطرنشان کرد: اعلام کدملی موجب می شود که کسانی که به هرعلتی تعدد شناسنامه دارند بیشتر از یکبار نمی توانند رای دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی بیان کرد: پس از انتخابات این دورهف ثبت احوال برای اولین بار از لحاظ گروه های سنی، تفکیک جنسی و منطقهای رای دهندگان را تحلیل خواهد کرد.

وی گفت: ثبت احوال به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی انتخابات است، تصریح کرد: در آینده انتخابات با کارت های هوشمند انجام می شود.