اصفهان - شهردار منطقه پنج اصفهان گفت: حیوانات شبیه‌سازی از سوی پژوهشگاه رویان در باغ وحش صفه اصفهان در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

محمد عصارزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش ویژه‌ای در باغ وحش صفه برای به نمایش گذاشتن حیوانات شبیه سازی شده پژوهشکده رویان راه‌اندازی شده است که در این بخش قوچ قمیشلو که در این پژوهشکده شبیه‌سازی شده، در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این بخش دو تا سه حیوان شبیه‌سازی شده قرار دارد، بیان داشت: این بخش به منظور بازدید دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم است.

شهردار منطقه پنج اصفهان تصریح کرد: در راه‌اندازی مجدد باغ وحش صفه محیط زیست تنها اجازه به نمایش گذاشتن حیوانات علف خوار را داده است و در همین راستا ۲۸۰ حیوان علف خوار در باغ وحش صفه در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: دلیل بسته شدن باغ وحش صفه در گذشته وجود قفس های غیر استاندارد برای حیوانات گوشت خوار بود که از سه تا چهار سال پیش تنها اجازه به نمایش گذاشتن حیوانات علف خوار در باغ وحش داده شد.

عصارزادگان با بیان اینکه در راه اندازی مجدد باغ وحش صفه درمانگاه و قرنطینه ایجاد شده است، اعلام کرد: با توجه به مسیر صعب العبوری که در کوه صفه وجود دارد این اقدام انجام گرفت و در سال ۹۱، شاهد سقوط و کشته شدن ۱۳ کوهنور و غیر کوهنورد بودیم که در سال ۹۳، این آمار به یک نفر کاهش یافت و در سال جاری خوشبختانه هیچ مورد حادثه فوتی در این منطقه رخ نداد.

وی افزود: اصلاح شبکه های آبیاری و جانمایی سه نقطه برای احداث سرویس بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در کوه صفه برای بهبود وضعیت این منطقه انجام گرفت.