گرگان- فرمانده تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان و ارشد نظامی آجا در استان گلستان انتقال پادگان ارتش گرگان به نقاط دیگر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دو محمدعلی سعیدعسکری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص مطالب مطرح شده مبنی بر خروج پادگان لشکر ۳۰ و تیپ ۲۳۰ از گرگان اظهار کرد: تیپ ۲۳۰ شهید متاجی نیروی زمینی ارتش در گرگان مستقر است و کماکان به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

سعیدعسکری افزود: پیش تر بحث انتقال قرارگاه لشکر ۳۰ از گرگان مطرح بود که اکنون این مرکز در مرزهای شرقی و شهرستان بیرجند در حال انجام وظیفه است.

وی خاطرنشان کرد: به همین علت وظایفی که در گذشته برعهده لشکر ۳۰ بود اکنون برعهده تیپ ۲۳۰ گذارده شده و ارشدیت نظامی ارتش به این تیپ واگذارشده است.

ارشد نظامی ارتش در گلستان در خصوص بحث انتقال پادگان از مرکز شهر بیان کرد: اگر مسئولان ارشد استانی بحث انتقال پادگان را پیگیری کنند ما اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد اما در حال حاضر قصدی برای جابجایی پادگان وجود ندارد.

سعیدعسکری افزود: اگر مسئولان استانی اراضی مورد نظر پادگان تیپ ۲۳۰ را مشخص و واگذار کنند ما آمادگی خروج از مرکز و انتقال به آن مکان را داریم.

وی با اشاره به طرح های مرتبط با سربازان گفت: یکی از طرح های در دست اقدام به نام «سرباز سنگر» است که در این طرح به سراغ سربازانی که از خدمت فراری شده اند می رویم و آنها را برای بازگشت پادگان متقاعد می کنیم.

وی به قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیز اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضا کرده ایم که بر اساس آن به سربازان علاقمند در رشته های فنی آموزش و گواهینامه مهارت اعطا می شود و پس از آن سربازان می توانند وارد بازار کار شوند.