اصفهان _ مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: با تأکید ریاست جمهوری، بر روی سازمان ملی مهاجرت کار و علاوه بر مباحث کودکان کار، مسائل ورود و خروج، خانواده و کارت‌های هویت بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر استانی ریاست جمهور و هیئت دولت به اصفهان، نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی و خانواده با حضور زینب اختری، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و فعالان در حرم حضرت زینبیه اصفهان برگزار شد. در این نشست فعالین حوزه اجتماعی فرهنگی اصفهان با طرح موضوعاتی همچون ضرورت اصلاح و توسعه آموزش‌های حین ازدواج، تغییر ذائقه فرهنگی نوجوانان و افزایش مخاطرات سلامت در ابعاد روانشناختی، دولت و مراکز کاهش آسیب‌های زنان، تمرکز بر محله محوری و توسعه روستایی، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کودکان کار دختر، اشتغال بانوان به بررسی مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی با دکتر اختری پرداختند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور تدوین سند تحول در حوزه زنان و خانواده را در دولت یازدهم عنوان و به هشت چالش اساسی که در این سند به آن پرداخته شده است اشاره کرد و گفت: در این سند ویژه بانوان به بحث فرزندآوری و خانواده پرداخته شده که ذیل آن چالش، عامل و راهبرد آن تعریف گردید و در راهبردها، اهم اقدامات مشخص شده است.

اختری رویکرد سازمان اجتماعی را رویکرد تحول آفرین خواند و متذکر شد: در چرخه تحول آفرین محوریت خانواده است نه فرد و ما در این سند ناظر به نقش زن در خانواده و نقش اجتماعی او هستیم و جایگزین تفکر فمنیسم و دیدگاه‌های سنتی بحث الگوی سوم یعنی نه زن شرقی و نه زن غربی را مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: وزیر کشور به شدت در حوزه زنان مخصوصاً زنان آسیب دیده یا زنان در معرض آسیب دغدغه مند هستند و معتقدند یک دختر نباید یک شب هم شب بیرون از خانه و بی پناه باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در واکنش به پرسش یک کودک از اتباع خارجی ساکن در اصفهان تصریح کرد: با تأکید ریاست جمهوری روی بحث سازمان ملی مهاجرت کار می‌شود و علاوه بر مباحث کودکان کار، مسائل ورود و خروج، خانواده، کارت‌های هویت و غیره بررسی خواهد شد.

اختری مهاجرت از روستا و حاشیه نشینی را از مهم‌ترین مسائل کنونی کشور دانست و بیان کرد: وزارت کشور قرارگاه جهاد روستایی را تشکیل داده است تا به عوامل آن بپردازد چرا که در کلیشه ذهنی که برای فرد ایجاد شده بین اینکه روستایی یا شهری تفاوت است.

وی توانمندسازی مجموعه‌های مردمی را نسبت به خودشان و کار تشکیلاتی از دغدغه‌های خود عنوان کرد و گفت: با مجموعه‌های فعال در حوزه زنان و خانواده مسئله شناسی رخ داد که این دوره‌ها و توانمند افزایی‌ها اتفاق بیافتد که به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم و به زودی به اصفهان هم می‌رسد. در حال حاضر ۳۰۰۰ سمن در حوزه خانواده و زنان ثبت شده که در حال غربالگری و درجه بندی آنها هستیم.