دوازدهمین دوره بازآموزی زبان فارسی در بخش فارسی دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره با حضور دکتر سید عبدالحمید ضیایی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، دکتر فرهاد طاهری استاد اعزامی از ایران، استادان و دانشجویان زبان فارسی و گروه فارسی دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه برگزار شد.

در آیین گشایش این دوره، پروفسور"قمرغفار"رئیس بخش فارسی ضمن تشکر ازخانه فرهنگ ایران در برگزاری این دوره به سابقه زبان فارسی در شبه قاره اشاره و یادگیری این زبان را ضرورتی جدی برای دانشجویان در هند دانست.

سپس دکتر ضیایی ضمن تاکید بر ضرورت حضور دانشجویان در کلاس ها گفت: زبان فارسی به شما و هیچ کس نیاز ندارد و این شما هستید که برای ادامه تحصیل و کسب مدرک دانشگاهی و معیشت و هم شناخت دقیق تاریخ هند به زبان فارسی نیاز دارید.هم برای انجام امور کاری و بازرگانی با کشورهای فارسی زبان و هم انجام تحقیقات علمی زبان فارسی ضرورتی انکارناپذیر است.

در ادامه، دکترطاهری طی سخنانی به تشریح برنامه درسی خود پرداخت و ضرورت و تقدم آموزش زبان فارسی بر ادبیات فارسی را یادآور شد. وی شرط اعطای گواهینامه به دانشجویان را حضور فعال در کلاس‌ها دانست.