۲۹ آذر ۱۳۸۸، ۱۳:۴۶

گزارش خبری مهر/

پروژه های میلیاردی شهرداری اراک منتظر دستانی برای افتتاح!

پروژه های میلیاردی شهرداری اراک منتظر دستانی برای افتتاح!

اراک - خبرگزاری مهر: بیش 10 روز از اتمام طرحهای چند ده میلیارد تومانی شهرداری اراک می گذرد ولی شهرداری با قرار دادن بلوکهای سیمانی مانع استفاده مردم از این طرحها شده است و مسئولان شهرداری عنوان می کنند که منتظر مسئولان بلندپایه برای افتتاح پروژه ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، این اظهارات سیدعلی قائم مقامی از اعضای شورای شهر اراک است که رسما آن را در جلسه شورای شهر بر زبان جاری کرده است.

پروژه زیر گذر میدان جهاد از زیر بنایی و بزرگترین پروژه های عمرانی شهر اراک است که در صورت بهره برداری از آن علاوه بر کاهش تردد خودروها در شهر اراک و در نتیجه کاهش آلایندگیهای این شهر آلوده از حجم وسیعی از ترافیک میدان سرداران اراک به عنوان میدان ورودی این شهر کاسته می شود ولی با این وجود شهرداری اراک مانع از استفاده مردم و بهره برداری از این طرح می شود.

پروژه زیرگذر میدان جهاد برای اجرای خود با فراز و فرودهایی بسیاری همراه بود و برای اجرای آن سه شهردار تغییر و در نهایت با حضور آخرین شهردار مراحل اجرای این طرح به پایان رسید.

شهردار وقت اراک، هفتم مهرماه گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود که 37 میلیارد تومان از طرحهای عمرانی شهرداری اراک شامل پروژه ‌های میدان جهاد، پل شهید ناصر بختیاری و نیز کمربندی اراک با سرعت موجود در سازمان عمران شهرداری به بهره برداری خواهد رسید، ولی پس از برکناری وی از سوی شورای شهر، سرپرست شهرداری اراک بیستم مهرماه به خبرنگاران گفت که این طرح  در 30 روز آینده قابل افتتاح خواهد بود.

میری همچنین در بازدید خبرنگاران از پروژه‌ تقاطع غیرهمسطح میدان جهاد گفته بود: هم ‌اینک عملیات مربوط به ایجاد فضای سبز در این تقاطع در وسعتی در حدود چهار هکتار در حال انجام است که این پروژه نیز ظرف 30 روز آینده به مرحله بهره‌ برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تخریب منازل مسکونی شرکت غله که در مسیر اجرای این پروژه قرار داشتند اظهار داشت که با این اقدام مشکل اجرای این پروژه نیز برطرف شده است.

میری با بیان اینکه با بهره ‌برداری از این پروژه بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی شهر اراک برطرف خواهد شد به خبرنگاران گفته بود این پروژه یکی از پروژه ‌های بزرگ و عظیم شهرداری اراک بوده که با سرعت بسیار خوبی اجرا شده است.

حال جای سئوال وجود دارد که چرا با گذشت وعده 30 روزه افتتاح این طرح و طرح های دیگر شهرداری که به گفته شهردار وقت اراک 37 میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت آن شده است اقدامی برای افتتاح و بهره برداری آن صورت نمی گیرد.

از بیستم آبان ماه که وعده افتتاح این پروژه از سوی سرپرست شهرداری اراک داده شده است بیش از یک ماه گذشته است ولی نه تنها از اجرای این وعهده خبری نیست بلکه مسئولان شهرداری با بیان برخی مسائل جدید دست به علت تراشی برای افتتاح نکردن این پروژه ها می زنند.

در جدیدترین اظهارات سرپرست شهرداری اراک در مورد چرایی افتتاح نشدن این طرحها، وی به موضوعاتی جدید از جمله نبود ایمنی کافی برای بهره برداری از این پروژه ها خبر داده و می گوید: در تلاش است که بهره برداری از این پروژه ها به سرعت به انجام برسد.

اما این اظهارات چندان مورد تائید اعضای شورای شهر نیست به گونه ای که رئیس شورای شهر اراک در این ارتباط اظهاراتی مغایر با سخنان سرپرست شهرداری اراک بیان کرد و گفت: به دلیل نزدیکی سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مرکزی و به درخواست استاندار، تلاش داریم این پروژه توسط معاون رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

رضا یوسفی تبار تاکید کرد: نمی خواهیم با مدیریت استان در این زمینه درگیر شویم و در این راستا ملاحظاتی وجود دارد که باید آن را رعایت کرد.

در همین حال عضو دیگر شورای شهر از وجود برخی مسائل سیاسی خاص در میان افراد و اعضای شورا برای بهره برداری سیاسی خاص خود از افتتاح طرحهای عمرانی شهرداری خبر داد و اظهار داشت: برخی تلاش دارند که با برگزاری مراسم های آنچنانی افتتاح افکار عمومی را متوجه خود کنند که این موضوع سبب شده است که بهره برداری از این طرحها که با پول مردم ساخته شده است به تاخیر بیفتند.

محمد حسن احمدی اظهار داشت: برخی اعضای شورای شهر توجیه می کنند که طرح های عمرانی آماده بهره برداری باید با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شود تا بتوانند از این محل اعتباری خاص برای مسائل عمرانی در شهر اراک کسب کنند در حالی که این تاخیرها بیشتر به جای اینکه دارای جنبه مالی باشد دارای جنبه سیاسی و امتیازگیری است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه برای رفت و آمد و سهولت کار مردم احداث شده است تاکید کرد: نباید طرح های آماده شهرداری معطل و منتظر پاره کردن روبان برای افتتاح باقی بماند و مردم به این خاطر با مشکل روبرو باشند چرا که هیچ اقدامی بیشتر از باز کردن راه مردم برای عبور و مرر باعث خوشحالی آنان نمی شود.

وی پیشنهاد داد طرح های شهرداری اراک را با این رویه در پیش گرفته شده به تهران منتقل کرده و از مسئولان بخواهند نسبت به افتتاح آن در تهران اقدام کنند!

عضو دیگر شورای شهر اراک نیز گفت: قرار دادن بلوکهای سیمانی و جلوگیری از تردد مردم از طرح هایی که کاملا آماده بهره برداری است جز اهانت به مردم پیام دیگری ندارد.

اشرف بهادری افزود: مردم به خوبی مسائل را درک کرده و در مورد عملکرد شورا و شهرداری ارزیابی انجام می دهند که ادامه رویه در پیش گرفته شده از سوی شهرداری و شورا و بهانه جویی برای به تاخیر انداختن این طرح ها درست و منطقی نیست و تبعات منفی برای شورا و جایگاه آن در پی خواهد داشت.

اما دیگر عضو شورای شهر اراک نظری خاص دارد و می گوید: طرح ها و پروژه های بسیاری درکشور با مراسم های مختلف و پرهزینه افتتاح شده است ولی این بار شورا و شهرداری اجازه دهد خود مردم با استفاده از این طرح بدون تشریفات خاص آن را افتتاح کنند.

سیدعماد مولایی نسبت اظهار داشت: بسیاری از مدیران تلاش می کنند که طرحهای خود را برای استفاده مردم حتی برای یک روز زودتر به بهره برداری برسانند ولی در شهرداری اراک با وجود گذشت بیش از یک هفته از اتمام طرح ها، از استفاده مردم از آن جلوگیری می شود که این موضع جای تعجب جدی دارد.

با وجود همه این اظهارات مسئولان شهرداری و شورای شهر از افتتاح این طرح در روز سه شنبه خبر داده بودند ولی با تعویق سفر رحیمی به استان مرکزی معلوم نیست در چه زمانی طرحهای مهم شهری اراک که با هزینه مردم ساخته شده است به بهره برداری خواهد رسید و چه زمانی کسی پیدا می شود که این طرحها را افتتاح کند تا مردم این شهر نیز نفس راحتی کشیده و کمتر در پیچ و خم ترافیک این روزهای سرد اراک گرفتار شوند.

کد خبر 1000681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha