۵ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۳۷

با افزایش محبان اهل بیت؛

مراسم محرم در کشورهای مختلف با شکوه بیشتری برگزار می‌شود

مراسم محرم در کشورهای مختلف با شکوه بیشتری برگزار می‌شود

مراسم محرم و اقامه عزای امام حسین(ع )به جهت گسترش جمعیت شیعیان در سراسر دنیا با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیترویت فری پرس، درسالهای اخیر برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در بخشهای جهان همزمان با افزایش جمعیت شیعیان و محبان اهل بیت(ع) گسترش چشمگیری داشته است.

از شهر دیترویت امریکا در ایالت میشگان تا اروپا و ژاپن عده‌ای فراتر از مرزهای ملی مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم را که به روز عاشورا ختم می‌شود برگزار می‌کنند.

محمد النجار ازمرکز آموزش اسلامی کربلا درشهر دیربورن، دیترویت اظهارداشت: قیام کربلا ایستادگی برای عدالت، دموکراسی، صلح و تساوی است.

شیعیان امریکا در ایالت میشیگان دهه نخست محرم و عزاداری سید الشهدا را با مراسم ویژه عزاداری، سخنرانی و نوحه‌خوانی در مساجد سراسر این ایالت برگزار کرده و فردا یکشنبه ششم دی‌ماه مراسم عاشورا را برگزار می‌کنند.

شیح جاهد اسماعیل از علمای مسلمان استرالیا برخی از سخنرانی‌های این دهه را در دیربورن برعهده داشت.

در توکیو جعفر علی نجم از ائمه جماعت انگلستان برای مسلمانان این منطقه سخنرانی کرد و امام‌هشام الحسینی در مسجد تورنتو به سخنرانی پرداخت.

بیژن شالچی از مسلمانان ایرانی مقیم ژاپن در رابطه برگزاری مراسم سوگواری محرم در ژاپن گفت: این مراسم هر سال باشکوه‌تر و بزرگتر برگزار می‌شود.

براساس اظهارات تارک بیدون 25 ساله از مسلمانان دیربورن، مساجد سراسر دیربرن نیز با افزایش تعداد افرادی رو به رو شده‌اند که برای برگزاری مراسم سوگواری سید الشهدا حضور یافته‌اند.

کد خبر 1006591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha