۲۱ بهمن ۱۳۸۸، ۱۸:۳۱

کشت گندم آبی و دیم در مازندران پایان یافت

کشت گندم آبی و دیم در مازندران پایان یافت

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از پایان یافتن کار کشت گندم آبی و دیم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بهشهر، وحید کاوه عصر چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان درخصوص وضعیت گندم و جو استان مازندران اظهار داشت: با توجه به شرایط محیطی نامساعد و بارندگی های شدید فصل پائیز، زمان آماده سازی بستر بذر و بذرکاری، محدودیت هایی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش کشاورزان و تمهیدات سازمانی و امکانات موجود، به رغم کشتهای تاخیری در سطح قابل ملاحظه ای، وضعیت سبز گندم در حال حاضر در اراضی آبی و دیم خوب و رضایتبخش است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود بذردر استان، مقدار 500 تن بذر گندم از استان گلستان تهیه و توزیع  شد، افزود: کشت گندم آبی و دیم استان به پایان رسیده و سطوح نهایی کشت گندم آبی بوده که نسبت به سال گذشته بدلیل بارندگی ها و آب گرفتگی اراضی و کمبود بذر حدود هشت درصد کاهش داشته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرایط آب و هوایی، جهت اعمال مدیریت بهینه برای دستیابی به عملکرد مطلوب، تامین به موقع و کافی برخی از نهاده های مصرفی دو مرحله داشت به خصوص کود اوره (سرک) علف کش، قارچ کش ها را مهم و ضروری دانست.

کاوه در پایان گفت: پروژه آرمانی و کشاورزی حفاظتی در چهار شهرستان و در 20 سایت در مجموع در چهار هزار هکتار آبی و دیم در دست اجراست و وضعیت سبز آن نیز مطلوب می باشد.

کد خبر 1034007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha