۱۲ اسفند ۱۳۸۸، ۱۴:۱۷

معاون وزیر تعاون خبر داد:

ضعف مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی

ضعف مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی

معاون وزیر تعاون از ضعف مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: برابر با 50 درصد ظرفیت آب سدها، در بخش کشاورزی هدر روی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین حسینی نیا گفت: آب هدر رفته در بخش کشاورزی به اندازه 50 درصد ظرفیت سدهای بزرگ کشور است.

معاون تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت تعاون، اظهار داشت: این میزان آب 3 برابر ظرفیت بزرگترین سد مخزنی کشور است. علاوه بر این، در مرحله تولید محصولات کشاورزی و مراحل بعد از آن ضایعات بسیار زیاد است چنانکه فقط از میزان محصولات کشاورزی که وارد شهر تهران می شود بیش از 30 درصد به صورت ضایعات دور ریخته می شود.

حسینی نیا آموزشها و ترویج مباحث مرتبط به این بخش را در کاهش مصرف آب و ضایعات این بخش بسیار مهم و موثر خواند و ادامه داد: سن کشاورزان ما در حال افزایش است و عموما فاقد تحصیلات و تخصص علمی و دانشی در این حوزه هستند.

وی گفت: فقط ضایعات بخش کشاورزی در کشور ما به اندازه مواد غذایی 15 کشور جهان است. سال 75 میانگین سن کشاورزان 40 سال بود که اکنون این رقم افزایش یافته و باید فعالیتهای ترویجی به منظور ارتقاء سطح کشاورزان در این حوزه به صورت جدی دنبال شود.

معاون وزیر تعاون بیان داشت: یکی از مشکلات عمده ما در بخش کشاورزی عدم توجه کافی به ترویج و تحقیقات است که باعث شده با وجود اینکه ظرفیت تولید مواد غذایی 400 میلیون نفر را داشته باشیم اما نتوانیم از این امکان و ظرفیت استفاده مناسب را ببریم.

کد خبر 1045061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha