۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۱۴:۱۸

مقاومت بسیاری از ساختمانهای اداری دماوند در برابر زمین لرزه پایین است

مقاومت بسیاری از ساختمانهای اداری دماوند در برابر زمین لرزه پایین است

استان تهران - خبرگزاری مهر: بدلیل استقرار شهر دماوند و مناطق اطراف آن بر روی گسل زلزله، مرکزی تحت عنوان "مرکز مدیریت و کنترل حوادث" در شهرداری دماوند راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در دماوند، شهرستان دماوند و در کل مناطق مختلف شمال شرق استان تهران بر روی گسل زلزله بنا شده اند و خواسته یا ناخواسته باید در مقابل این بلای طبیعی پیش بینیهای لازم را انجام داد.

به همین جهت اتاقی تحت عنوان "مرکز مدیریت و کنترل حوادث" در محل شهرداری دماوند ایجاد خواهد شد که در زمان وقوع زمین لرزه های شدید و بروز خرابیهای ناشی از آن بتوان با تجمیع مسئولین ستاد بحران در این مکان، وضعیت ایجاد شده را مدیریت و کنترل نمود.

شهردار دماوند با اعلام خبر تشکیل این مرکز افزود: اینکه شهر دماوند و مناطق حاشیه آن در معرض خطر زلزله قرار دارند امریست بدیهی اما آمادگی در برابر این حادثه طبیعی و مدیریت بحران پس از آن می تواند تا حد زیادی از تبعات منفی بعدی پیشگیری نماید.

علی شیوا با بیان اینکه بسیاری از ساختمانهای اداری شهرستان دماوند در مقابل زمین لرزه ایمن نیستند، خاطرنشان کرد: قدیمی ساز بودن بسیاری از ساختمانهای اداری شهرستان دماوند به جهت نبود آیین نامه ای خاص در آن زمان به شکلی ناامن در برابر زلزله احداث شده اند.

این مسئول ادامه داد: ساختمان شماره دو شهرداری دماوند در سال 1380 در گیلاوند و با توجه به تمامی موارد ایمنی و آیین نامه مقابله با زمین لرزه احداث شده و به زبانی دیگر این بنا مستحکم ترین سازه ادرای شهر دماوند محسوب میشود.

وی پیرامون مزایای ایجاد مرکز مدیریت و کنترل حوادث اظهار داشت: در زمان بروز بحران و تخریب اماکن مختلف شهر، مسئولین میتوانند در این مجموعه گرد هم جمع شده و در خصوص راهکارهای مدیریت بحران رخ داده تبادل نظر کرده و چاره اندیشی نمایند.

علی شیوا از افتتاح این مرکز درهفته شورا خبر داد و گفت: این مرکز در هفته شورا افتتاح خواهد شد و البته امیدواریم تا هزاران سال مجبور به بهره گیری از آن نباشیم. 

کد خبر 1064943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha