۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۱۸:۰۸

فرهنگ مصرف و تولید در ایران با الگوی جهانی همخوانی ندارد

فرهنگ مصرف و تولید در ایران با الگوی جهانی همخوانی ندارد

ساری - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: فرهنگ مصرف و تولید در ایران با الگوی جهانی همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر در ساری آیت الله  نورالله طبرسی ظهر شنبه در حاشیه دیدار با مسئولان پژوهشکده علوم فناوری دفاعی شمال کشور در جمع خبرنگاران در خصوص ضرورت هدفمند شدن یارانه ها افزود: ‌در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه ها مردم باید به صرفه جویی و مصرف درست عادت کنند.

وی با بیان اینکه باید به زندگی ماشینی و برنامه عادت کنیم، تصریح کرد: ‌اگر میزان اصولی  مصرف و تولید محقق شود ، اجرای طرح  هدفمند کردن یارانه ها مناسب  خواهد بود و اما اگر اوضاع مصرف بر همین منوال باشد، راه به جایی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ‌کشوری که سیری نمی داند و مهمانی و سفره های آنچنانی دارد چگونه می خواهد منضبط شود و دولت در این امر موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص استفاده هدفمند از یارانه ها فرهنگسازی نشده و برای دولت مقداری اشکال به وجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: این مسئله نیز با وحدت و زمینه سازی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

طبرسی لزوم مبارزه با  قاچاق کالا را امری مهم در تحقق این طرح عنوان کرد و افزود:‌ رسانه ها باید در این زمینه جهت  اطلاع رسانی و  تنویر افکار عمومی با دولت همکاری کنند.
 

کد خبر 1065499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha