پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۳۰ فروردین ۱۳۸۹، ۱۱:۰۰

"زمان و صیرورت در اندیشه نیچه" منتشر شد

"زمان و صیرورت در اندیشه نیچه" منتشر شد

کتاب "زمان و صیرورت در اندیشه نیچه" اثر روبین اسمال از سوی انتشارات بین‌المللی کنتینیوم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئله زمان و صیرورت از مسائل مهم فلسفی است که در طول تاریخ فلسفه مورد توجه فیلسوفان بوده است.

مسئله زمان یعنی گذشته، حال و آینده و ماهیت موضوع صیرورت یا "شدن" از یونان باستان تا زمان کنونی مورد توجه بوده است و دیدگاه‌های متفاوتی نیز درباره این موضوعات وجود داشته و دارد.

برخی فلاسفه دیدگاه رادیکالی درباره این موضوع داشته‌اند. از جمله این فیلسوفان نیچه است. برای بررسی این موضوعات باید فلسفه عرفی نیچه مورد توجه قرار گیرد.

نیچه نیز مانند هراکلیتوس، فیلسوف یونانی، معتقد به صیرورت و "شدن" است و این "شدن" است که برای او واقعی و حقیقت است. نیچه معتقد است که واقعیت، جریان مداوم تغییرات است.

از نظر نیچه زمان تفسیر همین صیرورت است.

کد خبر 1066257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha