۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۵۸

آلبوم چهار فصل با صدای بیژن بیژنی منتشر شد

آلبوم چهار فصل با صدای بیژن بیژنی منتشر شد

آلبوم"چهار فصل" به آهنگسازی اسماعیل تهرانی و خوانندگی بیژن بیژنی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این آلبوم بر اساس ملودی های محلی شیرازی، لری خرم آبادی، گیلانی، آذری، بختیاری و مازندرانی آهنگسازی شده که اشعار آن را هما میر افشار و امیر حسن سعیدی سروده اند و ژاله صادقیان نیز بخش دکلمه اشعار را بر عهده داشته است.

آلبوم"چهار فصل" شامل 8 قطعه به نام های"یار با من بمان"، "زندگی"، "بارون بارونه"، "گریه شبانه"، "شب تنهایی"، "پریشان"، "چشم به راه" و "سایه مهر" می شود.

 

اسماعیل تهرانی در مقدمه داخل جلد این آلبوم آورده است: چشمه همیشه زلال نغمه های محلی، این رنگهای صوتی بی آلایش بر گرفته از طبیعت، که بر خاسته از دل مردمی بی ریا و خالص که خلوص عمل در پندار، گفتار و کردارشان همیشه مشاهده می شود، مرا بر آن داشت که دوباره کار ملهم از ملودی های محلی که متعلق به گوشه ها و اطراف غیر شهری کشورمان است بنویسم.

این آهنگساز در بخش دیگری از این مقدمه تاکید کرده است: ناگفته نماند که باورم نسبت به موارد مذکور از یک سوی و تشویق های دوست بسیار عزیزم بیژن بیژنی از سوی دیگر در شکل گیری این مورد از حرف تا عمل بسیار موثر بود. امید است که مجموعه چهار فصل حرفی برای گفتن داشته باشد و مورد مهر قرار گیرد.

کد خبر 1069651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha