۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۸:۵۱

طرحی جدید برای اساتید در دستور کار/ کرامت و رسالت اساتید در مسیر تصویب

طرحی جدید برای اساتید در دستور کار/ کرامت و رسالت اساتید در مسیر تصویب

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از طرح "کرامت و رسالت اساتید" ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاهها در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاهها خبر داد و گفت: این طرح با طرح تکریم و تجلیل استاد متفاوت است و اساتید جوان را نیز در بر می گیرد.

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح کرامت و رسالت گفت: طرح کرامت و رسالت اساتید در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاهها قرار دارد که وقتی در این شورا به تصویب برسد مسیر تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی را طی خواهد کرد.

وی افزود: شورای اسلامی شدن دانشگاهها به عنوان یکی از شوراهای اقماری و کمکی شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت دارد که آئین نامه های مربوط به بحث های فرهنگی، دانشجویی و اعضای هیئت علمی را تصویب کند و به اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با یادآوری تصویب طرح "تکریم و تجلیل استاد" در دولت نهم و ابلاغ آن به دانشگاهها گفت: بر اساس طرح تکریم و تجلیل استاد، امتیازاتی به اساتیدی که به افتخار نمونه بودن نائل می شوند و اساتید بازنشسته که البته سطحی از امتیازات علمی و اخلاقی را دارا هستند تعلق می گیرد.
 
خواجه سروی تاکید کرد: طرح کرامت و رسالت اساتید دایره وسیع تری دارد و طرح تکریم و تجلیل استاد را تکمیل می کند و طرح کامل تری است. به نظر می رسد طرح تکریم و تجلیل استاد بیشتر شامل آن دسته از اعضای هیئت علمی می شود که سنی را گذرانده اند اما طرحی که اکنون در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاهها قرار دارد اعضای هیئت علمی جوان را که امتیازات لازم را کسب می کنند نیز شامل می شود.
کد خبر 1075549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha