۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۸:۵۳

دستجردی:

نظارت بر تولید واکسن با تشکیل سازمان غذا و دارو شدت می یابد

نظارت بر تولید واکسن با تشکیل سازمان غذا و دارو شدت می یابد

وزیر بهداشت گفت: با تشکیل سازمان غذا و دارو قطعا نظارتهای کیفی بر تولید واکسن افزایش یافته و این موفقیتها چشمگیرتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی روز دوشنبه در ملاقات با هیئت بررسی کنترل کیفی واکسن ایران که از سوی سازمان جهانی بهداشت به کشورمان اعزام شده‌اند، گفت: ما با تمام امکانات تلاش می‌کنیم تا نظرات کارشناسانه و اصلاحی شما در مورد وضعیت تولید واکسن در ایران را اجرایی کنیم.

وی افزود: امیدواریم براساس شاخصهای WHO‌ و با راهنماییهای شما شاهد ارتقاء واکسن در کشورمان باشیم و از این طریق نقش موثری در ارائه خدمات بشردوستانه WHO‌ در جهان ایفا کنیم.
 
وزیر بهداشت با اشاره به این موفقیت که تاکنون بسیاری از بیماریها از طریق واکسن در کشور ما حذف شده است، گفت: مسئولیت نظارت بر واکسن برعهده معاونت غذا و داروست و با تشکیل سازمان غذا و دارو و تقویت این حوزه، قطعا نظارتهای کیفی بر تولید واکسن افزایش یافته و این موفقیتها چشمگیرتر می‌شود.
 
دکتر شیبانی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نیز در این دیدار با اظهار امیدواری از نتایج خوب حضور این هیئت در ایران گفت: بررسیهایی که توسط WHO‌ در مورد کیفیت واکسن در کشور انجام می‌شود، بسیار مفید و سازنده است و در انجام وظیفه ما که اصلاح سیستم نظارتی است اهمیت دارد و ما حتماً از نظرات کارشناسی و اصلاحی این گروه استفاده کرده و مواردی که مطرح می‌شود را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.
 
گروه اعزامی WHO به ایران متشکل از کارشناسانی است که طبق برنامه WHO به کشورهای تولیدکننده واکسن سفر کرده و سیستم‌های نظارتی این کشورها برای تولید واکسن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در صورتی که این سیستم‌های نظارتی منطبق بر شاخص‌های تعریف شده WHO بوده و توانایی لازم را داشته باشد برای این کشورها امکان صدور واکسن به کشورهای دیگر را  فراهم می‌کنند.
 
برنامه‌های این گروه در ایران که در ارزیابی قبلی خود در سال 2007، سیستم نظارت کیفی واکسن در کشور ما را در سطح خوبی ارزیابی کرده بودند تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.
کد خبر 1076147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha