۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۲۵

"مطلع انوار" منتشر شد

جلد اول و دوم کتاب "مطلع انوار" که در برگیرنده مکتوبات خطی آیت‌الله سید محمد حسین حسینی طهرانی است از سوی انتشارات مکتب وحی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این موسوعه حاصل زحمات سالیان متمادی عمر علامه طهرانی است که به عنوان دست‌مایه‌های اولیه جهت تدوین کتابهای "دوره علوم و معارف اسلام" جمع آوری شده بود تا در فرصت مناسب به تحقیق آن بپردازند.

مرحوم علامه طهرانی در مورد این کتاب نوشته است: "مجموعه وارده در این کتاب مطالبی است متفرقه و حکایات مفیده که همگی آن نتیجه عمری است که تدریجاً صرف و در ازاء آن گلچین مسموعات و محفوظات و مطالعاتی که تا به حال در محل دیگری درج کرده، فعلاً در اینجا درج می شود."

 تاکنون سیزده جلد از کتاب مطلع انوار همراه مقدمه و تعلیقه‌های فرزند وی آیت الله سید محمد محسن حسینی طهرانی در دست انتشار است.

جلد اول این کتاب مشتمل بر سه بخش است. بخش اول احوالات شخصی مرحوم علاّمه طهرانی، بخش دوم قصص و حکایات اخلاقی و عرفانی، تاریخی و اجتماعی، بخش سوم ملاقات‌ها و نامه های  وی به بعضی از بستگان و علماء.

جلد دوم  دربرگیرنده مختصری از ترجمه و تذکره اساتید اخلاق و عرفان وی چون حاج سید هاشم حداد ، علامه طباطبائی، شیخ محمد جواد انصاری، سید جمال الدین گلپایگانی و حاج شیخ عباس هاتف قوچانی؛ به ضمیمه مطالبی که در احوالات مرحوم آیت الله سید علی قاضی جمع آوری کرده بود.

کد خبر 1077932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha