۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۹:۲۴

کشتی آزاد آسیا - هند

اسماعیل‌پور نخستین مدال طلای تیم ملی ایران را بر گردن آویخت

اسماعیل‌پور نخستین مدال طلای تیم ملی ایران را بر گردن آویخت

مسعود اسماعیل پور کشتی گیر آزادکار وزن 60 کیلوگرم با شکست حریف قدرتمند ژاپنی خود در رقابتهای قهرمانی آسیا که در شهر دهلی نو هند جریان دارد صاحب مدال طلا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسماعیل پور کشتی گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان که با شکست کشتی گیران تایوان، قزاقستان و چین به دیدار فینال راه یافته بود در دیدار نهایی عصر امروز چهارشنبه نیز در سه تایم با نتیجه یک بر یک ، صفر بر یک و یک بر صفر "مائدا" ژاپنی را شکست داد و صاحب مدال طلای این رقابتها شد.

اسماعیل پور سال گذشته در این مسابقات به مدال برنز دست یافته بود. در این وزن چون سانگ لی از کره جنوبی و کشتی گیر قزاقستانی  به صورت مشترک به مقام سوم رسیدند.

در وزن 74 کیلوگرم سعید ریاحی که در دور اول حریف چینی را شکست داده بود، در دور دوم نیز یان لی از کره جنوبی را در دو تایم و با نتایج 6- صفر و 1- صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه‌نهایی مندسایهان از مغولستان را با نتایج 1- صفر و 3- صفر شکست داد تا عصر امروز در دیدار فینال مقابل نارسینگ یاداو از هند قرار گیرد.

در وزن 96 کیلوگرم رضا یزدانی که در دور اول حریف چین تایپه‌ای را شکست داده بود در دور دوم در دو تایم و با نتایج 2- صفر و 4- 1 تاکائو ایزوکاوا از ژاپن را شکست داد. یزدانی پس از شکست کشتی‌گیرانی از چین تایپه و ژاپن در دیدار سرگروهی موفق شد بک بولسان از قرقیزستان را ضربه فنی کند و به دیدار پایانی راه یابد. حریف یزدانی در دیدار نهایی نورجان کاتایف از قزاقستان خواهد بود.

کد خبر 1082163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha