۱۸ خرداد ۱۳۸۹، ۹:۲۹

طهماسبی به مهر خبر داد:

جزئیات پروژه‌های پژوهشی شرکت ملی حفاری/ تهیه اسناد فنی دستگاههای حفاری

جزئیات پروژه‌های پژوهشی شرکت ملی حفاری/ تهیه اسناد فنی دستگاههای حفاری

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری با اشاره به همکاریهای این شرکت با سه دانشگاه تهران، صنعتی شریف و امیر کبیر گفت: در سال جاری با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفت پروزه تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا طهماسبی بیرگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موفقیت این شرکت در جذب یک درصد بودجه های عملیاتی شرکتهای دولتی افزود: این شرکت با جذب یک درصد بودجه های پژوهشی به میزان 2/6 میلیارد تومان، 25 پروژه تحقیقاتی را اجرایی کرد.

وی به همکاری این شرکت با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه ای با پارک فناوری تهران، اجرای سه پروژه طراحی و ساخت "پمپ گل" دستگاه حفاری، بهینه سازی سیستمهای مخابراتی شرکت ملی حفاری و تهیه اسناد فنی دستگاههای حفاری به صورت مشترک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری با بیان اینکه فضای فیزیکی برای اجرای این پروژه ها از سوی این پارک به شرکت حفاری اختصاص داده شده است، ادامه داد: علاوه بر اجرای این سه پروژه همکاریهایی در زمینه برگزاری سمینارها و همایشهای علمی و حمایت از پایان نامه ها در حوزه های صنعت حفاری، روانشناسی نفت، مدیریت در حوزه نفت و طب کار صورت می گیرد.

طهماسبی همچنین از همکاری این دفتر با دانشگاه امیرکبیر خبر داد و خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه ای که با این دانشگاه امضا شد طراحی و ساخت دستگاه MLT (این دستگاه جهت یاب مغناطیسی است که ایجاد میدانهای مغاطیسی محل چاه ها را نشان می دهد) در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون نمونه آزمایشی آن تهیه و آماده آزمایش میدانی است.

اجرای هفت پروژه تحقیقاتی با تایید معاونت علمی ریاست جمهوری

طهماسبی به پروژه های تحقیقاتی در سال 88 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای هفت پروژه تحقیقاتی در حوزه حفاری در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پیاده سازی سامانه های تعمیر و نگهداری شرکت ملی حفاری، ساخت 10 دستگاه یونیت نمودار گیری دکل حفاری با دانشگاه تهران، ساخت دستگاه SL300 با پارک فناوری خوزستان، طراحی سیستم مکانیزه کنترل پروژه تحقیقاتی با دانشگاه صنعت نفت از جمله این پروژه ها است. 

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری با اشاره به تغییر ساختار در نظام صنعت نفت خاطرنشان کرد: امیدواریم با ابلاغ ساختار جدید نظام پژوهشی، قراردادهای اجرای این پروژه ها منعقد شود.

تدوین مقررات حفاری در کشور

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری از تدوین مجموعه مقررات عملیات حفاری در کشور خبر داد و به مهر گفت: قرارداد تدوین مجموعه مقررات عملیات حفاری با دانشگاه صنعت نفت منعقد شده و این پروژه تاکنون 25 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم در موعد مقرر به پایان برسد.

کد خبر 1086954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha