۷ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۱۰

محله های فرسوده شمال تهران نوسازی می شوند

محله های فرسوده شمال تهران نوسازی می شوند

نوسازی در محله های فرسوده شمال تهران به منظور ساماندهی بافتهای فرسوده و کاهش خسارات احتمالی ناشی از وقوع بلایای طبیعی وارد مرحله اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس محسن امین مدیر عامل شرکت نوسازان شهرداری منطقه یک در خصوص پیشرفت طرحهای نوسازی و بازسازی بافتهای فرسوده این منطقه اظهارداشت: منطقه یک دارای 64 هکتار بافت فرسوده است که 14 نقطه در آن شناسایی شده و در حال حاضر مطالعات بافت فرسوده محله باغ شاطر، امامزاده قاسم (ع) و محله آبک رو به اتمام است و مشاوران طرحهای پیشنهادی را برای نوسازی بزودی ارائه می کنند.

وی افزود: پروژه های نوسازی محله تجریش و جنوب بازار تجریش به مرحله اجرایی نزدیک شده و نشستهایی در این زمینه با شورایاران محلی انجام و از آنها خواسته شده تا با ترغیب ساکنین و مالکین در اجرای پروژه ها مشارکت کنند.

امین با اشاره به بافت فرسوده محله جماران تصریح کرد: مرحله اول مطالعاتی این محله نیز به اتمام رسیده و تصویب شده است.

وی درخصوص مشارکت شهروندان در احیای بافتهای فرسوده گفت: صاحبان املاک در بافتهای فرسوده منطقه می توانند یا خودشان برای نوسازی اقدام یا در صورت تمایل به شکل مشارکتی با سرمایه گذاران شروع به ساخت وساز کنند.

مدیرعامل شرکت نوسازان شهرداری منطقه یک افزود: اگر شهروندان بتوانند با تجمیع املاک  آنها را از حالت ریزدانگی خارج کنند، می توانند با معافیت کامل از پرداخت عوارض در بازسازی بافتهای فرسوده محلات مشارکت کنند اما اگر بخواهند جداگانه ساخت وساز کنند تنها عمل نوسازی اجرا می شود و از نظر شهرسازی هیچ اتفاق مثبتی صورت نمی گیرد.

وی به بافت فرسوده محله قیطریه اشاره کرد و گفت: به طور مثال منطقه قیطریه 40 هزار متر بافت فرسوده دارد و در مجاورت برجهای سبحان قرار داد. چنانچه ساکنین آمادگی تجمیع داشته باشند، شرکت نوسازان با همراهی بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری و احداث مشابه پروژه سبحان با تامین سرانه های خدماتی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و واحدهای مسکونی و تجاری منطبق با شرایط روز را دارد.

کد خبر 1090873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha