۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۱۹:۵۲

حسینی:

خطبه حضرت زهرا (س) به منابع درسی حوزه‌های خواهران افزوده می‌شود

خطبه حضرت زهرا (س) به منابع درسی حوزه‌های خواهران افزوده می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خطبه حضرت زهرا (س) به عنوان یکی از دروس حوزه‌های علمیه خواهران در این حوزه‌ها تدریس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی بعد از ظهر چهارشنبه با بیان اینکه خطبه حضرت زهرا(س) از جایگاه ارزشمندی در نظام اندیشه‌ای شیعه برخوردار است، اظهار داشت: آشنایی طلاب و دانشگاهیان با محتوای غنی این خطبه به عنوان یکی از اسناد حقانیت مکتب تشیع مطرح است.

وی افزود: از این رو حوزه ‌های علمیه خواهران به منظور آشنایی خواهران طلبه با این سند علمی ـ‌ تاریخی و معرفی یکی از آثار ماندگار بزرگ‌ترین اسوه بانوان جهان در صدد برآمده‌اند تا شرح این خطبه به عنوان کتاب درسی ارائه شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه درس «شرح خطبه حضرت زهرا(س)» در دوره عمومی سطح دو (کارشناسی) تدریس خواهد شد، بیان کرد: این درس در دو واحد به طلاب ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب «شرح خطبه حضرت زهرا(س)» از سوی حجت‌الاسلام میرباقری در حال تدوین است، اظهار امیدواری کرد که پس از نهایی شدن تدوین، این متن از سال تحصیلی 90 در جریان آموزش قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: پیشنهاد افزوده شدن این درس به دروس دوره عمومی حوزه ‌های علمیه خواهران مطرح شده است و با تایید نهادهای مربوطه این کار قطعی خواهد شد.
 

کد خبر 1094599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha