۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۲۰:۳۰

سهیمه اختصاصی سم و کود نیاز واقعی کشاورزان مازنی را تامین نمی کند

ساری - خبرگزاری مهر: معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی مازندران گفت: شکاف و فاصله زیادی بین نیاز واقعی و سهیمه اختصاصی کود و سم در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم اصغر زاده عصر چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه پیگیری سم و کود استان در محل سازمان بازرگانی مازندران تشکیل این کارگروه را میزان مصرف نهاده های کشاورزی در استان، قاچاق و تقلب سم و کود و مسائل پیرامون آن اعلام کرد.

وی افزود: در راستای نظارت هرچه بیشتر بر موضوع سم و کود طرح ویژه نظارتی تا تاریخ 20  خرداد ماه در سراسر استان ادامه دارد.

اصغرزاده در ادامه تعداد بازرسی های انجام شده از مراکز عمده فروشی، واحد های تولیدی ، توزیعی، خدماتی ، صنعتی و انبارهای استان را در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد 23 هزار و 982 مورد عنوان کرد و افزود: برای سه هزار واحد متخلف پرونده هایی مبنی بر گرانفروشی و عدم درج قیمت و تقلب تشکیل که جهت صدور رای به شعب تعزیرات سراسر استان ارسال شد.
 
اصغرزاده شکاف چشمگیر بین نیاز واقعی استان و سهمیه اختصاصی و فقدان اطلاعات کافی کشاورزان و سودجویی برخی عوامل توزیع را از علل تخلف در سم و کود استان اعلام کرد.
 
سرهنگ رضائیان نماینده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تعداد کشفیات کود شیمیایی را از ابتدای سال جاری را هزار و 216 کیسه اعلام و خواستار رسیدگی سریعتر مراجع ذیصلاح در برخورد با متخلفین شد.
 
به گزارش مهر، بر اساس آمار متولیان کشاورزی و تامین توزیع نهادهای کشاورزی استان نیاز واقعی اراضی باغی و کشتزاری استان به سم و کود 300 هزار تن بوده که فقط 118 هزار تن به استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص می یابد..  
کد خبر 1094609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha