۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۰۵

اتاقهای ایزوله فقط باید برای بیماران تنفسی استفاده شود

اتاقهای ایزوله فقط باید برای بیماران تنفسی استفاده شود

کارشناس واحد آنفلوانزای مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق دستور وزیر بهداشت اتاقهای ایزوله فقط باید برای بیماران ایزولاسیون تنفسی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرتاش مهرپرور با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه ایزوله تنفسی با فشار منفی مخصوص بیماران آنفلوانزا گفت: این کارگاه با هدف آموزش استفاده بهینه از بخش و اتاقهای ایزوله تنفسی با فشار منفی برای 78 نفر از مدیران درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و کارشناسانی از واحدهای پرستاری، مالاریا، سل و اداره بیماریهای منتقله از آب و غذای معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر بهداشت اتاقهای ایزوله فقط باید برای بیماران ایزولاسیون تنفسی استفاده شود. بنابراین با توجه به محدودیت این اتاقها لازم بود کارشناسان مربوطه آموزشهای لازم در این خصوص را ببینند.

مهرپرور با اشاره به مرور پاندمی آنفلوانزای سال گذشته و بیان مقررات بهداشت بین‌الملل (IHR)‌ در این کارگاه اظهارداشت: بحث جنبه ‌های فیزیکی اتاق ایزوله با دید پزشکی و جنبه‌های فنی این اتاقها با دید مهندسی در این کارگاه به شرکت‌ کنندگان توضیح داده شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در بیمارستانهای سراسر کشور 120 تخت ICU  ایزوله تنفسی وجود دارد که برای بستری بیماران ایزولاسیون تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

کد خبر 1103814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha