۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۰۰

عباسی:

لزوم گسترش اورژانس اجتماعی در کرمان / برقراری 5500 تماس با مرکز فوریتهای اجتماعی

لزوم گسترش اورژانس اجتماعی در کرمان / برقراری 5500 تماس با مرکز فوریتهای اجتماعی

کرمان – خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره بر لزوم کاهش آسیبهای اجتماعی در استان بر گسترش فعالیتهای اورژانس اجتماعی در کرمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، رضا عباسی صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی با مسئولان دادگستری و نیروی انتظامی کرمان اظهار داشت: اخلال در نظام خانواده، از هم پاشیدگی و بی سرپرستی زن و فرزندان، مشکلات اعتیاد، فرار از منزل، کودکان بی سرپرست و بسیاری دیگر از اینگونه مشکلات اجتماعی در نهایت به آسیب اجتماعی منتهی می شوند و برای کنترل این مشکلات اجتماعی همکاری بین دستگاههای مرتبط بسیار ضروری است.

وی از فعالیت اورژانس اجتماعی در کرمان خبرداد و گفت: هم اکنون در راستای ساماندهی به این آسیبهای اجتماعی پنج مرکز اورژانس درحال فعالیت می باشد که مترصد افزایش و توسعه این اورژانسها در استان کرمان به ویژه درجنوب استان هستیم.
عباسی با اشاره به استقبال مردم از فعالیت این اورژانس گفت: تنها طی سال گذشته پنج هزار و 505 مورد تماس مردمی با مرکزی اورژانس اجتماعی کرمان 123 صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله عملکرد اورژانس اجتماعی هزار و 909 مورد مرتبط با تیمهای سیار اورژانس، رسیدگی به وضعیت 737 نفر در مرکز مداخله بحران، رسیدگی به 683 پرونده طلاق و ساماندهی 153 نفر کودک خیابانی است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاههای مختلف برای کنترل آسیبهای اجتماعی گفت: باید تعاملی نزدیکتر از گذشته برقرار کرد تا بتوانیم جامعه ای عاری از این مشکلات به آیندگان تحویل دهیم.
 
وی حضور آموزش و پرورش را در برنامه ریزی برای آموزش و اطلاع خانواده ها و افرادی جامعه با مشکلات و آسیبهای اجتماعی بسیار ضروری و موثر دانست و یادآور شد: امروزه ثابت شده که آموزش صحیح و اطلاع رسانی درست و به موقع جوامع را از بسیاری معضلات اجتماعی مصون می کند.
کد خبر 1103868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha