۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۵۷

مسلمانان فیلادلفیا برای گرامیداشت میراث اسلامی خود رژه رفتند

مسلمانان فیلادلفیا برای گرامیداشت میراث اسلامی خود رژه رفتند

صدها نفر از مسلمانان فیلادلفیا عصر دیروز شنبه 29 خرداد ماه به منظور گرامیداشت میراث اسلامی خود در خیابان چستنات رژه رفته و جشنواره‌ای نیز برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فیلی، این رژه عصرگاه از سوی یک گروه از مسلمانان مونترال، کانادا در فیلادلفیا همراه با آوازها و ترانه های دینی به زبان عربی برگزار شد.

مسلمانان این شهر که از قومیتهای مختلفی چون خاورمیانه ای، آفریقایی و آمریکایی تشکیل شده بودند پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی آن به زبان عربی نوشته بود : " لا الله الا الله ".

خیره منیز 20 ساله از شهر دیرفیلد ماساچوست که جمعیت معدودی مسلمانان دارد اظهار داشت که همراه دو برادر خود مانی و محمد به شهر فیلادلفیا سفر کرده تا در این رژه و جشنواره اسلامی شرکت کنند تا برادران کوچکش نیز از نزدیک با فرهنگ اسلامی رو به رو شوند و مسلمانان را با لباس سنتی و حجاب اسلامی مشاهده کنند.

منیر دانشجوی مهندسی زیست پزشکی دانشگاه کنکتیک اظهار داشت: می خواستم برادران کوچکم با هویت اسلامی خود احساس راحتی داشته باشند.

این رژه و رویدادهای آن از سوی دفتر انجمن اسلامی پروژه های خیریه در فیلادلفیا برگزار شد، این انجمن یک سازمان امداد رسانی است که در سراسر آمریکا و کانادا دفاتری تأسیس کرده است.

برگزار کنندگان اعلام کردند یکی از اهداف برگزاری این رژه اسلامی نشان دادن چهره معتدل و میانه رو اسلام به غیر مسلمانانی بود که تحت تأثیر تبلیغات نتوانسته اند میان اسلام و تروریسم تمایز قائل شوند.

از تعداد مسلمانان آمریکا آمار دقیقی در دست نیست، برخی آمار تعداد مسلمانان آمریکا را بین ۴ تا ۶ میلیون، برخی بین ۵ الی ۷ میلیون و برخی دیگر ۷ تا ۸ میلیون و حتی بین ۳ تا ۹ میلیون نفر برآورد کرده‌اند. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در سال ۲۰۰۹ این تعداد را هفت میلیون نفر ذکر کرد.

کد خبر 1104000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha