۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۴:۲۲

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم دانش آموختگی خود را جشن گرفتند

قم - خبرگزاری مهر: مراسم جشن دانش آموختگی بیش از 200 نفر از دانشجویان برخی رشته های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، در این مراسم که صبح یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهید مفتح این دانشگاه برگزار شد، دانشجویان رشته‌های پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و حرفه‌ای پایان دوره تحصیل خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی را جشن گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه با بیان اینکه در دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی بر تحصیل، کسب علم و معرفت و خدمت به مردم تأکید بسیاری شده است افزود: دانش آموختگان رشته‌های مختلف علوم پزشکی باید با تمسک به ارزش‌ها و مبانی اسلامی و استفاده از علوم و دانشهای نوین پزشکی برای تحقق جامعه سالم تلاش کنند.

سید شمس الدین حجازی، دوران جوانی و دانشجویی را بهترین زمان ممکن برای رسیدن به اهداف متعالی علمی و معنوی دانست و گفت: بهره گیری از بسیاری آموزه های اسلامی و در همه شرایط به یاد خداوند بودن سعادت دنیوی و اخروی انسانها را به همراه دارد.

وی با اشاره پیشرفت امکانات و تجهیزات پزشکی و آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در حالیکه تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته‌های پزشکی کمبود‌های زیادی به لحاظ علمی، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در کشور وجود داشت در حال حاضر پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخشهای مختلف پزشکی در کشور فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه علم پزشکی سابقه دیرینه‌ای در دین مبین اسلام دارد افزود: زندگی ائمه اطهار علیهم السلام، بزرگان علمی  و اسلامی در زمینه پزشکی می‌تواند الگوی خوبی برای عبور از مشکلات و دسترسی به اهداف باشد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم، انسان سازی و افزایش بار علمی، معرفتی و اخلاقی دانشجویان را از مهمترین وظایف دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: اینکه دانشجویان بتوانند پس از گذراندن دوران تحصیل با علم و آگاهی بیشتر وارد جامعه شوند و به مردم خدمت کنند نیازمند پایبندی به اصول و معیارهای انسانی و دینی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در راه خدمت به مردم  و کسب علم و دانش، نفس‌ها تسبیح و قدم‌ها عبادت است تصریح کرد: دانشجویان و اهل علم باید با حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های توسعه کشور کمبود‌ها و کاستی‌ها را جبران و جامعه را به سمت خود کفایی سوق دهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های روز افزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف افزود: با توجه به شرایط ویژه ایران و تلاش دشمنان برای جلوگیری از رشد علمی در کشور باید از تمام توان برای شتاب بخشیدن به توسعه علمی و فناوری و جبران کمبودها استفاده کرد.

بابک فرزین نیا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام همت مضاعف و کار مضاعف گفت: ایجاد محیط سالم علمی، پرهیز از اشرافی گری، صداقت در گفتار و کردار، توجه به موازین اخلاقی و تلاش برای دستیابی علوم مختلف می تواند در تحقق این شعار اثرگذار است.

در پایان این مراسم با اهدا لوح و تندیس از دانش آموختگان برتر در رشته های مختلف تقدیر شد.

کد خبر 1104069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha