۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۸:۵۳

متکی خواستار شد :

تبادل تجریبات ایران و کره شمالی در بخش فنی و مهندسی

تبادل تجریبات ایران و کره شمالی در بخش فنی و مهندسی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر جدید کره شمالی با تاکید بر ارتقای همکاری‌های‎ ‎اقتصادی دو کشور خواستار تبادل تجربیات در بخش‌های فنی و‏‎ ‎مهندسی شد‏‎.

به گزارش خبرگزاری مهر، جو این چول سفیر جدید کره‌شمالی در تهران عصر یکشنبه با‎ ‎منوچهر متکی  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‏دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم‎ ‎وی کرد‏. ‎

منوچهر متکی در این دیدار بر توسعه روابط تاکید و یکی از مولفه‌های‎ ‎موثر در ‏گسترش مناسبات را رفت و آمد بین مقامات دو کشور دانست‎.

وی ارتقای همکاری‌های‎ ‎اقتصادی دو کشور را مهم ارزیابی کرد و در این ‏رابطه خواستار تبادل تجربیات در بخش‌های فنی و‏‎ ‎مهندسی شد‏‎.

متکی با اشاره به تلاش آمریکا برای سلطه بر جهان‏‎ ‎تصریح کرد: یک جانبه‌گرایی اعتبار خود را از دست داده و ‏رویکردهای دوگانه غرب در‏‎ ‎برخورد با کشورهای مستقل، منطق آنها را ضعیف کرده است‎.

جو این چول، نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات‎ ‎خوب بین دو کشور تصریح کرد: اراده مقامات و مردم دو ‏کشور همواره بر گسترش همکاری‌ها‎ ‎تعلق داشته است‎.

سفیر جدید کره ‌شمالی بر تداوم حمایت این کشور از‎ ‎مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی ‏تاکید و افزایش همکاری دو کشور در‏‎ ‎عرصه مجامع بین‌المللی را خواستار شد‎.

کد خبر 1104369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha