۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۹:۲۰

بهرامی:

یک لحظه غفلت از برقراری قسط و عدالت باعث سقوط می شود

یک لحظه غفلت از برقراری قسط و عدالت باعث سقوط می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: بزرگترین وظیفه قوه قضائیه، برقراری قسط و عدالت در کشور است و یک لحظه غفلت از این موضوع، باعث سقوط خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با بیان اینکه همه مسئولان موظف به برقراری عدالت هستند، افزود: ضامن اعتلای این امر، قوه قضائیه است و می توان گفت این وظیفه تک تک کارکنان و مردم است که در برقراری عدالت بکوشند.
 
وی ادامه داد: اگر در جایی تخلفی از سوی مردم و مسئولان صورت گرفت، وظیفه قوه قضائیه حکم به عدل و رفع ظلم است.
 
حجت الاسلام بهرامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وظیفه قوه قضائیه، دفاع شجاعانه و قدرتمند از عدالت است، افزود: دفاع از عدالت نیاز به شجاعت دارد و این وظیفه اعلای قوه قضائیه محسوب می شود.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور آرمان انبیا و اولیا، پس از جنبه های الهی و تلاش جهت برقراری ارتباط بین انسانها با پروردگار را برقراری قسط و عدل در جامعه عنوان کرد و افزود: همه مردم و مسئولان موظف به برقراری عدالت در اجتماع هستند و قوه قضاییه ضامن حاکمیت عدالت است.
 
حجت الاسلام بهرامی احقاق حق، حکم به عدل، رفع ظلم و اجرای قانون را از وظایف مهم قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: فعالان این قوه باید همواره دفاع شجاعانه و مقتدرانه از عدالت داشته باشند.
 
وی حق را همان قانون توصیف عنوان کرد و افزود: قانون در همه سطوح باید به مرحله اجرا در آید و در صورت تخطی از آن نیز متخلف باید پاسخگو باشد چرا که همه در مقابل قانون مساوی هستند.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور همچنین پیشگیری از وقوع جرم را از برنامه های سازمان عنوان کرد و گفت: حرکت بر مبنای قانون با حفظ شخصیت و اقتدار نیروهای مسلح از اهمیت بالایی در این سازمان برخوردار است.
 
با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور منوچهر کریمی پور به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان معرفی و ازخدمات سید مرتضی میرصادقی  رئیس قبلی قدردانی شد.
کد خبر 1104858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha