۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۴۹

مراسم معارفه ناظر گمرکات گیلان با حضور معاون وزیر اقتصاد برگزار شد

مراسم معارفه ناظر گمرکات گیلان با حضور معاون وزیر اقتصاد برگزار شد

رشت - خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران "محمد بهبود آهنی " به عنوان ناظر جدید گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، معاون وزیر اقتصاد در این مراسم با اشاره به اینکه گمرک یک سازمان حاکمیتی است بر لزوم دقت و نظارت بر ورود و خروج کالا تاکید کرد.

اردشیر محمدی همچنین سرعت در ارائه خدمات را یکی از وظایف گمرکات کشور و موجب کاهش هزینه ها و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و کمک به اقتصاد کشور خواند.

وی سیستم پنجره واحد را از پروژه های گمرک عنوان و افزود: بسترهای لازم برای اجرایی شدن این سیستم در گمرک انزلی مهیاست.

رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: با اجرای این سیستم مشتریان مجبور به مراجعه به سازمانهای مختلف نخواهند بود و دریک محل کلیه خدمات را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به این که گمرک انزلی جزء گمرکات برتر کشور است، ابراز امیدواری کرد که با فعالیت ناظر جدید این گمرکات با سرعت و شتاب بالا به سوی گمرک الکترونیک و ارتقای خدمات رسانی به مردم و مشتریان پیش رود.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی نیز دراین نشست ضمن تشریح عملکرد گمرکات این استان گفت: ستاد نظارت گمرکات استان گیلان با سرلوحه قرار دادن پنج اصل، احترام، اعتماد، سرعت، دقت و صحت، بعنوان یکی از گمرکات پیشرو در کسب رضایتمندی از مراجعان است.

غلامحسین نوحی با اشاره به اینکه اداره کل گمرک انزلی مکانیزه ترین گمرک کشور است، اجرای آسیکودا (نگار) در گمرکات گیلان، ارائه خدمات گمرکی صادرات در محل مورد نظر صاحب کالا و تولیدی (ارزیابی و ترخیص سیار)، انعقاد قرارداد انبارهای اختصاصی تحت کلید گمرک و ارائه خدمات مورد نیاز، ارتقاء سیستم توزین گمرک بندر انزلی و برقراری ارتباط با سیستم gcoms ، ارتقاء سیستم دبیرخانه به سیستم تحت web و برقراری ارتباط الکترونیکی بین گمرکات استان را از عمده توانمندیهای حوزه نظارت گمرکات گیلان در زمینه فناوری عنوان کرد.

وی در ادامه اجرای سیستم سلکتیویتی (انتخاب مسیر کالا) در رویه صادرات گمرک آستارا، اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 2008 -9001 در گمرکات استان گیلان ، طراحی و تدوین برنامه جامع کنترل دربهای گمرکی CGCS ( با اجرای این برنامه می توان فعالیتهای سازمانهای ذیمدخل در امر صادرات و واردات کالا را در یک محیط مجازی و عملیاتی به یکدیگر لینگ و کنترل نمود) را از دیگر توانمندیهای حوزه نظارت گمرکات گیلان در زمینه فناوری اعلام کرد.

ناظر گمرکات استان گیلان درخصوص کسب رتبه های در سه سال خدمت خود در حوزه نظارت گمرکات گیلان یاد آورشد: این حوزه نظارت در بحث رضایتمندی ارباب رجوع در سال 88 و 87 رتبه برتر، نظام پیشنهادات در سال 86 و 88 رتبه نخست، دربحث استقرار سیستم مدیریت کیفیت و طرح تکریم در کشور و دراستان رتبه دوم را کسب کرده و در مجموع 81 میلیارد ریال درآمد وصولی داشته است.

در این مراسم " محمد بهبود آهنی " که پیش از این سمت مدیر کل حوزه ریاست کل وسخنگوی گمرک ایران را به عهده داشت بعنوان ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندر انزلی معرفی و از تلاشهای " غلامحسین نوحی " که حدود سه سال بعنوان ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی فعالیت داشت قدردانی شد.

کد خبر 1105028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha