۱۱ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۴۸

مشایی:

ایران مترادف علم، فرهنگ، تمدن و انسانیت است/ برادران عرب به ایرانیان بدهکارند

ایران مترادف علم، فرهنگ، تمدن و انسانیت است/ برادران عرب به ایرانیان بدهکارند

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور نام ایران را مترادف با نام علم، فرهنگ،تمدن،انسانیت و خدا عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار رحیم‌ مشایی جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور که صبح امروز دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، نام ایران را مترادف نام علم، فرهنگ، تمدن، انسانیت و خدا دانست و افزود: در ایران همیشه خدا تکریم شده است.

وی افزود: چه کسی نمی‌داند که تمدن به سادگی شکل نمی‌گیرد و ایران در واقع پایه‌گذار تمدن بشریت است و ابتدا انسان خود را در خاک ایران شناخته است.

رحیم مشایی با بیان این که اگر چندهزار سال تاریخ بشری را مرور کنیم متوجه منزلت ایرانی در تاریخ بشریت می‌شویم، گفت: آن زمان که کوروش بابل را فتح کرد برده ‌داری را ملغی اعلام کرد و این در حالی است که برده‌ داری در ایران از ابتدای شکل‌گیری وجود خارجی نداشته است.

وی با اعلام اینکه تمدن اسلامی مدیون ایرانیان است، تاکید کرد: ملتی غیرعرب بیش از تمامی ملل عرب در شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش داشته و حتی خود برادران عرب ما برای شکوفایی زبان خود به ایرانیان بدهکارند و اگر ایرانیان نبودند اسلام در میان خروارها توهم ناشی از ناسیونالیسم عرب مدفون می‌شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: مکتب ایرانی همواره راهگشا بوده ولی چند صد سال به دلیل مدیریت‌های نالایق، مردمان ایرانی سرافکنده بودند و به ملت ایران ظلم شده است. تاریخ نشان می‌دهد که هرگاه مدیریتی لایق فرصتی را به مردم این سرزمین بدهد ملت خود شکوفا شده و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت می‌کند.

 مشایی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی انقلاب انسان بود، گفت: ما با این انقلاب به شرف و عزت خود باز گشتیم و با مقاومت 30 ساله رمز ماندگاری را جستیم. اکنون بعد از 30 سال مقاومت که سخت بود ولی پرشور با نگاه به مسئولیت‌های تاریخی خود همانند همه دورانها نه فقط برای منافع خود بلکه برای اعتلای مردم جهان تلاش کرده‌ایم.

وی با اشاره به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: امروز جهان پذیرفته است که لاجرم باید در مقابل ایران رویه تغییر را در پیش بگیرد و ما مدعی هستیم که اگر امروز جهان سخن از تغییر می‌گوید بیشترین سهم آن متعلق به ایران و ایرانی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درادامه با اشاره به 5 سخنرانی روسای جمهور آمریکا وایران درسازمان ملل متحد گفت: 5 سخنرانی روسای جمهور ایران و آمریکا در تقابل با هم بوده است ولی آخرین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به اولین سخنرانی رئیس جمهوری ایران نزدیک بود و آن حکایت از لزوم تغییر در شرایط کنونی جهان داشت.

مشایی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران با شناخت آگاهانه از سهم خود در این فصل از جهان همچنان بر اصلاح مناسبات جهانی تاکید دارد، گفت: اکنون که ما این اقرار را به دست آورده‌ایم مصمم هستیم که با قدرت منطق این تغییر را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: پیام ما قدرت بسیج جهان را دارد زیرا برگرفته از اکسیر عشق است.

رحیم مشایی با اشاره به گفته رئیس جمهور مبنی براینکه سایه تهدید برای همیشه از سر ایران رخت بربسته است،‌ گفت: روزی که امام(ره) گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند همه از باب ارادت به امام(ره) این سخن را پذیرفتند ولی امروز این گفته امام(ره) با جان و در نزد همگان پذیرفته شده است و به واقع قدر و قیمت این دوران بسیار بالاست.

وی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اضافه کرد: جهان غرب اسرائیل را در منطقه درست کرد که منافع آن را درخاورمیانه تامین کند ولی حضور آمریکا درافغانستان وعراق نشان می‌دهد که این دولت نتوانسته است کار خود را به درستی انجام دهد.

کد خبر 1127089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha