به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ملک محمدی با بیان اینکه بازی رایانه ای، رسانهای جذاب، تعاملی و آموزشی است که موجب ارتقای سطح فکری و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان میشود، اظهار داشت: در عصر کنونی که از آن با نام عصر انفجار اطلاعات یاد میشود، گسترش بازیهای رایانه ای، یکی از عوامل موثر در پیشرفت و ارتقای سطح علمی جامعه است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه تولید بازهای رایانه ای باید مبتنی بر اقتضا و نیازهای روز جامعه باشد، ادامه داد: تنها در صورت تولید هدفمند بازیهای رایانه ای است که میتوان به افکار عمومی جوانان و نوجوانان سمت و سو و جهت مشخص داد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیتهای انجام شده در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به ویژه در جهت تعامل با دیگر کشورها، گفت: بهره گیری از ابتکارات و نوآوریهای جدید در تولید و عرضه بازیهای رایانه ای از ضروریات این عرصه است.
ملک محمدی با یادآوری تمدن چندین هزار ساله ایرانی - اسلامی و وجود اسطورههای حماسی، علمی و چهرههای فاخر در زمینههای مختلف، گنجاندن این مضامین در بازیهای رایانه ای را زمینهای برای شناخت نسل جدید از تاریخ و تمدن کشور ازطریق تولیدات فرهنگی برشمرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال از عرضه غیرمجاز بازیهای خارجی که مضامینی نامناسب دارند و با ارزشهای فرهنگی جامعه ما در تضاد هستند، انتقاد کرد و گفت: تدوین نظام ملی ردهبندی سنی بازیهای رایانه ای که توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای شکل گرفته، حرکت موثری در این زمینه محسوب میشود البته تولید و عرضه بازی های متنوع و جذاب بومی میتواند علایق مخاطب را به تولیدات داخلی سوق دهد.
ملک محمدی، اضافه کرد: اگر بتوانیم از طریق این رسانه جدید و جذاب، پیامهای فرهنگی مورد تاکید جامعه خویش را به مخاطبان این بازیها منتقل کنیم، می توان گفت تولید بازیهای رایانه ای مفید بوده است در گام بعدی نیز میتوان با صدور بازیهای داخلی که حاوی ارزشهای ملی و فرهنگی جامعه است، فرهنگی بومی خود را به خارج از کشور منتقل کنیم.
نظر شما