۲۲ مرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۰۲

سرتیپ احمدی:

ساخت شبیه ساز پرواز در هوانیروز صد درصد بومی شده است

ساخت شبیه ساز پرواز در هوانیروز صد درصد بومی شده است

کرمان - خبرگزاری مهر: فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بومی سازی شبیه ساز بالگرد در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، امیر سرتیپ خلبان کیومرث احمدی پنجشنبه شب در مراسم بهره برداری از شبیه ساز پایه ثابت بالگرد کبری در هوانیروز کرمان اظهار داشت: این شبیه ساز در واقع سومین شبیه ساز پرواز در کشور است که با هدف آموزش مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون ساخت شبیه ساز در هوانیروز کشور به امری روزمره و کاملا بومی تبدیل شده است و متخصصان کشور به تکنولوژی ساخت شبیه ساز دست یافته اند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: هم اکنون این شبیه ساز در هوانیروز کرمانشاه و اصفهان نیز درحال بهره برداری است و با استفاده از این سیستم بخش عمده دغدغه فرماندهی برطرف شده است زیرا در سالهای گذشته چند تن از استادان و دانشجویان در پروازهای آموزشی جان خود را از دست دادند و با استفاده از این سیستم از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می شود.

سرتیپ احمدی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پس از ماه رمضان سایر پایگاههای هوانیروز نیز به این سیستم شبیه ساز مجهز خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از این سیستم میزان وقوع حوادث به صفر برسد و گفت: استفاده از این شبیه ساز همچنین موجب صرفه جویی در هزینه می شود.

وی ادامه داد: برای ساخت هر فروند شبیه ساز یک دهم قیمت شبیه ساز خارجی هزینه می شود.

وی افزود: وظیفه ما دفاع از کشور است و در همین راستا توان خود را در بالاترین سطح ممکن نگه می داریم.

کد خبر 1132736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha