به گزارش خبرنگار مهر درمشهد، حجتالاسلام محسن قرائتی روز پنجشنبه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: برخی از امام و مرجعیت جدا میشوند و وظیفه ما در زمان غیبت امام عصر (عج) مراجعه به مرجعی است که باسوادترین، زاهدترین، عابدترین و بیهوسترین باشد، اما ما گاهی در این زمینه نمیخواهیم واقعیت را قبول کنیم و چانه میزنیم.
وی در ادامه گفت: مرگ سرخ یا همان شهادت یکی از انواع مرگها است و در قرآن کریم 18 بار کلمه فوز آمده و شهادت در میانشان از تمامی فوزها بالاتر است از همین رو است که حضرت امیرالمومنین علی (ع) نیز تنها در هنگام شهادت میفرمایند که رستگار شدم.
قرائتی تصریح کرد: در روایتها آمده است که خیری بالاتر از شهادت وجود ندارد و حضرت امیرالمومنین علی (ع) در حدیثی میفرمایند "اگر هزار بار در جبهه شهید شوم ارزش آن بیش از این است که در رختخواب بمیرم ".
وی ادامه داد و افزود: این بدان معنا نیست که در کشور باید همیشه جنگ باشد بلکه زمانی که کشور امن است کسی که در رختخواب بمیرد و خدا را خوب بشناسد و حق رسول خدا(ص)، اهلبیت(ع) را بشناسد و از دنیا برود خداوند اجر شهید را به او میدهد و این در اصل نشان از اهمیت معرفت دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مرگ و انواع آن گفت: مرگ انواع مختلفی دارد و مرگ جامعه یکی از انواع آن است ومرگ دل یکی دیگر که به واسطه آن دل همانند سنگ و یا سختتر از آن میشود.
قرائتی سوءظن به خداوند را یکی از عوامل ترس از مرگ دانست و افزود: تعلق به دنیا یکی دیگر از عوامل ترس از مرگ است و آدمی که تعلق به چیزی ندارد اسیر نیست و وقتی که تعلق وجود داشته باشد کندن و جدا شدن از آن سخت میشود لذا از خداوند بخواهید که غیر او دلتان به چیز دیگری جوش نخورد و کسی که فاقد تقوا باشد از مرگ میهراسد.
لقمه حرام موجب مرگ دل می شود
قرائتی خاطر نشان کرد: لقمه حرام، نشستن با اشراف بدون حضور فقرا، حرفهای زیادی، غذای زیادی، رفیق بد موجب مرگ دل میشود و با توجه به رجوع به قرآن می فهمیم برخی دلها همانند سنگ و برخی دیگر از آن نیز بدترند زیرا در کنار برخی سنگها نهرها میتوانند بیرون بیاید اما برخی دلها هرگز تکان نمیخورند.
قرائتی در رابطه با پخش اخبار عنوان کرد: براساس آیات قرآن کریم خبرها را باید به کسی داد که اهل استنباط باشد و به عنوان مثال ما حق نداریم چیزی را که از اینترنت، ماهواره، تلویزیون میگیرم پخش کنیم مگر آنکه یک عالم از آن به جای تحلیل سیاسی ، تحلیل حق کند.
وی به نقش ارزنده توبه در زندگی اشاره کرد و گفت: توبه همانند مثلث و مربعی است که یک ضلعش پشیمانی قلبی سپس استغفار با زبان، تصمیم به دست برداشتن از خلاف و عدم انجام آن در آینده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در قرآن کریم توبه و اصلاح با هم آمده است ولی برخی به اشتباه شکل کار را به خلاف عوض کردند اما محتوای کارشان فرقی نکرده و مثل برخی که در حرم مطهرچادر سر میکنند اما در بیرون حرم موهایشان را بیرون میگذارند.
نظر شما