۵ مهر ۱۳۸۹، ۸:۱۶

پرسمان عصمت

پرسمان عصمت

کتاب "پرسمان عصمت؛ شرحی بر آیه تطهیر" نوشته علی اکبر بابایی در 155 صفحه و دو هزار نسخه از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: قرآن کریم برترین کتاب آسمانی است که از جانب خدای عزیز و حکیم و رحمان و رحیم نازل شده است و به استوارترین راه سعادت و رستگاری هدایت می کند. روح القدس آن را از جانب پروردگار به حق فرود آورده تا کسانی را که ایمان آورده اند در راه حق ثابت قدم و استوار گرداند و هدایت و بشارت برای مسلمانان باشد.

 آفریدگار جهانیان آن را بر پیامبر عظیم الشأن خود نازل فرموده تا مردمان را از تاریکیهای گمراهی و نادانی و حریت و سرگردانی بیرون برده و به نور حقیقت و راه خدای عزیز و حمید برساند.

قرآن برهانی محکم و نوری تابان از جانب خدای مهربان است که مؤمنانی را که به آن در آویزند و خود را در دامن هدایت آن در اندازند به رحمت و فضل ویژه خدا و راه مستقیم به سوی او می رساند. اعجاز آن سند حقانیت آن و آیات روشنگرش راهنمای مردمان و هدایت کننده و بشارت دهنده مؤمنان به نعمتهای بهشت جاودان است.

جهان شمولی و جاودانگی آیات قرآن اقتضا می کند که در همه زمانها محور حل مشکلات و زداینده تاریکهای ضلالت و نادانی و حیرت باشد و پیشرفت و تکامل علوم از طراوت و تازگی آن نکاهد و همواره پاسخگوی نیازهای علمی و دینی بشر باشد.

یکی از مسائل مهم اعتقادی که نقش برجسته و فراگیری در هدایت و سعادت انسان دارد عصمت اهل بیت پیامبر است که قرآن کریم در آیه تطهیر آن را بیان کرده و در روایات به دلالت آیه بر آن اشاره شده است و مفسران به تبیین آن پرداخته اند ولی شبهه افکنی های برخی مخالفان موجب غبارآلود شدن فضای فهم مفاد آیه شده و پرسشهایی پیرامون آن پدید آورده است.

کتاب "پرسمان عصمت" برای پاسخ به این پرسشها و رفع غبار از فضای فهم آیه تطیر و روشن شد دلالت آن بر عصمت اهل بیت پیامبر و ابعاد گسترده آن تدوین شده است.

شأن نزول، تبیین مفردات، دلالت آیه تطهیر بر عصمت اهل بیت، وسعت و قلمرو عصمت اهل بیت در آیه تطهیر، اهل البیت، دیگر آثار و نتایج بحث عناوین فصلهای این کتاب هستند.

کد خبر 1158234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha