۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۱:۳۷

آبان ماه امسال صورت می گیرد:

بهره بردرای از بزرگترین پایگاه امداد و نجات شمالغرب کشور در زنجان

بهره بردرای از بزرگترین پایگاه امداد و نجات شمالغرب کشور در زنجان

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فاز نخست بزرگترین پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شمالغرب کشور در زنجان 15 آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.

حسین عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان، با بیان اینکه چهار سوله از شش سوله پایگاه در حال اتمام و فونداسیون دو سوله دیگر نیز ریخته شده است اظهار داشت: اعتبار ساخت پایگاه یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود که 430 میلیون تومان آن برای خرید سوله استفاده شد و مابقی آن جهت درست کردن و بلند کردن و دیوار چینی هزینه شده و فاز اول پایگاه تقریبا ً به اتمام رسیده است.

عزیزی ادامه داد: در سال 1387 چهار سوله فولادین به مبلغ 430 میلیون تومان خریداری و از 15 مهرماه سال گذشته ساخت پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شمالغرب کشور با مساحت پنج هکتار آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد : اساس ساخت پایگاه بر مبنای ایجاد چهار سوله بود اما با توجه به مطالعات صورت گرفته و نظر کارشناسان و مهندسان احداث شش سوله توصیه شد که ساخت هر سوله با مساحت هزار و 152 مترمربع از سال گذشته شروع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مجوز احداث فاز دوم پایگاه که طرح ساخت آشیانه بالگرد است اخذ شده و حداقل دو میلیارد تومان برای این کار مورد نیاز است.

عزیزی از جمله مشکلات پایگاه را کمبود مساحت و نبود مکانی برای تخلیه آبهای سطحی دانست و افزود: منحرف کردن سیلاب به محلی دیگر نیازمند کانال و مجرا است و تخلیه آب های سطحی نیز هم ناحیه بیشتری را می طلبد و هم اینکه مکانی برای آن وجود ندارد.

وی خواستار افزایش هکتاری مساحت پایگاه شد تا از این طریق بتوان مشکلات موجود را حل کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان بر روی نوار شمالی کمربند زلزله قرار دارد گفت: با توجه به واقع شدن استان زنجان در مسیر ارتباطی پایتخت و همجواری با استان های شمالغرب کشور و قرار گرفتن استان زنجان در نوار شمالی کمربند زلزله ساخت این پایگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.

پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شمالغرب کشور در 25 کیلومتری باند جنوبی آزادراه زنجان – قزوین جنب راهداری اداره کل راه و ترابری استان زنجان واقع شده است.

در راستای امر آموزش عمومی و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از وقوع حوادث و سوانح و نحوه مقابله با اینگونه خطرات، وزارت کشور با تصویب شورای فرهنگی کشور از سال 74 با اعلام روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی هرسال از 18 تا 24 مهرماه را به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری کرده است و دستگاه های مختلف با اجرای برنامه های فرهنگی، تبلیغاتی، آموزشی، همایشی و نمایشی ایام این هفته را گرامی می دارند.

کد خبر 1170064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha