۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۳:۳۱

سردار وحیدی:

انتقال ویروس به ‌برنامه هسته‌ای تروریسم رایانه‌ای ‌است

انتقال ویروس به ‌برنامه هسته‌ای تروریسم رایانه‌ای ‌است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان، با موفق توصیف کردن دیدارهای خود با مقامات آذری، بر توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله در حوزه دفاعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی با شرکت در یک نشست مطبوعاتی، در پاسخ به سئوالی در مورد نتایج دیدارهای خود با مقامات آذری، با اشاره به همکاری‌های سیاسی و اقتصادی رو به رشد دو کشور گفت: در حوزه همکاری‌های دفاعی هم دو کشور از گذشته دارای قرارداد بودند که در این سفر در مورد توسعه بیشتر روابط مذاکره شد که این گفت‌وگوها نتایج خوبی داشت.

وحیدی، در مورد زمینه همکاری ایران و آذربایجان در عرصه صنایع نظامی با اشاره به این‌که هر دو کشور در این بخش از پتانسیل خوبی برخوردار هستند، امکان بررسی کارشناسی جهت همکاری در این حوزه را یادآور شد.
 
وزیر دفاع ایران در پاسخ به سئوالی در مورد دیدگاه ایران درمورد مسائل امنیتی دریای خزر گفت: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را دریای صلح و دوستی می‌داند و معتقد است که این دریا باید در حالت غیرنظامی باقی بماند و ما در این چارچوب تلاش می‌کنیم.
 
وی روابط جمهوری اسلامی ایران را با همه کشورهای ساحلی دریای خزر در سطح بسیار خوب توصیف کرد.
 
وحیدی همچنین در مورد امکان همکاری ایران و آذربایجان در برگزاری تمرینات نظامی مشترک از جمله در خزر، گفت: این امکان هم در چارچوب کشورهای ساحلی دریای خزر و هم در شکل دوجانبه ممکن است و با توجه به برگزاری اجلاس بررسی همکاری‌های امنیتی کشورهای حاشیه خزر که زمینه‌های مختلف ازجمله مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و موارد متعدد دیگر را در برمی‌گیرد، بحث برگزاری رزمایش‌های مشترک هم از نظر ما بلامانع است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سئوالی در مورد خرید تسلیحات و جنگنده‌های جدید آمریکایی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: مشکل رژیم اسرائیل با خرید تسلیحات قابل حل نیست چون این رژیم در داخل و ماهیت خود دارای مشکل است که ناشی از عدم مشروعیت آن می‌باشد.
 
وی افزود: این مشکل در کنار اختلافات درونی در مورد آینده این رژیم موجب شده است که رژیم صهیونیستی برای سر پوش نهادن بر مشکلات و ضعف‌های خود به اینگونه اقدامات که جنبه تبلیغاتی دارد، دست بزند.
 
وحیدی گفت: با توجه به این‌که این جنگنده‌ها در چند سال آینده قرار است به رژیم اسرائیل تحویل شوند، اقدام تبلیغاتی در مورد آنها صرفا در راستای روحیه دادن به این رژیم و در عین حال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های آن در دو جنگ 22 روزه و 33 روزه است.
 
وی با اشاره به ماهیت تجاوزکارانه رژیم اسرائیل گفت: مقامات آمریکایی درخصوص تسلیح اینچنین رژیمی باید به افکار عمومی جهان توضیح بدهند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در پاسخ به سوالی در مورد انجام برخی تبلیغات منفی در مورد اینکه دستاوردهای ایران در عرصه صنایع دفاعی تهدیدی برای همسایگان است، گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که آنچه را در این عرصه تولید می‌کنیم، آماده واگذارکردن به همه کشورهای همسایه مسلمان هستیم و خودمان را مدافع امنیت منطقه می‌دانیم.
 
وحیدی افزود: بر این اساس هم آنچه که نظام سلطه در این مورد انجام می‌دهد در چارچوب ایجاد جو اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی است و این در حالی است که اسلام و شیعه همواره از موضع دوستی و محبت صحبت می‌کنند و تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی هم گواه آن است.
 
وزیر دفاع در بخشی از این مصاحبه با اشاره به مناقشه قره باغ، به عدم کارآمدی گروه مینسک در قریب به 18 سال فعالیت برای حل این مناقشه اشاره و تاکید کرد که نیروهای فرامنطقه‌ای خواهان حل این مناقشه نبوده و برعکس بر تداوم بحران تاکید دارند، چون وضعیت بحرانی منطقه زمینه‌ای برای حضور آنها فراهم می‌کند.
 
وحیدی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل این منازعه به شکل عادلانه و بر اساس منشور حقوق بین الملل و حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید کرده و این موضع خود را در مجامع بین المللی هم اعلام نموده است.
 
وی با تاکید بر این‌که ما برای توسعه روابط در اینجا هستیم، گفت که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور برادر، مسلمان، هم کیش با مرزهای مشترک طولانی و تاریخ مشترک هستند که این مشترکات این دو را به هم نزدیکتر می‌کند.
 
وزیر دفاع در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای مربوط به تاثیرات ویروس استاکس نت در برنامه هسته‌ای کشورمان، با تاکید بر اینکه مسوولان ذیربط در سازمان انرژی اتمی ایران این مساله را تکذیب می‌کنند، گفت: اصل این موضوع هم به عنوان یک نوع تروریسم رایانه‌ای است که انجام آن از سوی کشورهایی که در نظام سلطه هستند، قابل انتظار است، ولی ما در این زمینه مشکلی نداشتیم و مسوولان ذیربط پیش بینی‌های لازم را انجام داده بودند.
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت امنیت منطقه قفقاز گفت: پتانسیل‌های منطقه به لحاظ انرژی، حمل و نقل و سایر موارد زمینه امیدواری زیادی را برای توسعه این منطقه فراهم می‌کند که امید به توسعه در سایه امنیت فراهم می‌گردد.
 
وی با اشاره به این‌که کشورهای سلطه طلب و فرامنطقه‌ای نمی‌خواهند که کشورهای این منطقه رشد کرده و به اهداف خودشان برسند، گفت: بر این اساس آنها به انحای مختلف در منطقه بحران ایجاد کرده و یا بحران‌های موجود را مدیریت می‌کنند تا حل نشوند.
 
وی افزود: این در حالی است که باید با حل بحران‌های منطقه، زمینه تصمیم گیری در مورد مسائل این منطقه از سوی ملت‌های خودشان فراهم شود.
 
وحیدی همچنین با اشاره به اینکه به لحاظ امنیتی در خزر مشکلی وجود ندارد، همکاری‌های کشورهای حاشیه خزر را خوب توصیف کرد.
 
وی برگزاری اجلاس کشورهای ساحلی خزر در باکو و برنامه برگزاری اجلاس آتی وزرای امورخارجه این کشورها در تهران را یادآور شد و گفت: در بین کشورهای ساحلی خزر هوشیاری لازم در راستای عدم حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در این حوزه وجود دارد و باید همچنان تلاش شود که با تداوم این وضعیت، موقعیتی برای ورود نیروهای فرامنطقه‌ای که حضورشان باعث آشفتگی می‌گردد، در این حوزه ایجاد نشود.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با دعوت همتای آذری خود برای انجام دیدار رسمی دو روزه از جمهوری آذربایجان در راس هیاتی وارد باکو شده بود.
 
وی در باکو ضمن دیدار و مذاکره با سپهبد صفر ابی اف وزیر دفاع با الهام علی اف رییس جمهوری، المار محمد یاراف وزیر امورخارجه و یاور جمال اف وزیر صنایع آذربایجان دفاعی دیدار کرد و از چند واحد تولیدی محصولات نظامی این کشور بازدید کرد.
 
 
 
 
 
کد خبر 1170239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha