۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۸:۳۸

فلاح زاده تاکید کرد؛

مسئولان یزد تسلط کامل بر بسته های سیاستی هدفمندی یارانه ها داشته باشند

مسئولان یزد تسلط کامل بر بسته های سیاستی هدفمندی یارانه ها داشته باشند

یزد - خبرگزاری مهر: استاندار یزد بر اهمیت تسلط کامل مسئولان استان یزد نسبت به بسته ‌های سیاستی و ابعاد مختلف قانون هدفمندسازی یارانه ‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، محمدرضا فلاح ‌زاده ظهر یکشنبه در نشست قانون هدفمندسازی یارانه‌ ها بر اهمیت اطلاع‌ رسانی و آگاهی‌ بخشی به مردم در مورد این قانون در مسیر رفع نگرانی ‌های آنها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندکردن یارانه ‌ها بیان داشت: طرح تحول اقتصادی متشکل از هفت برنامه است که قانون هدفمندسازی یارانه‌ ها، نظام مالیاتی، نظام بانکی، نظام ارزش گذاری پول ملی، نظام بهره ‌وری، نظام توزیع کالا و خدمات و نظام گمرکی را در برمی‌ گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قانون هدفمند سازی یارانه‌ ها نیز دارای 16 ماده و 16 تبصره است که مواد یک تا شش آن مرتبط با کلیات چگونگی قیمت گذاری کالا و مواد هفت تا 11 آن مرتبط با چگونگی بازتوزیع منابع و مواد 12 تا 16 به نظام مالیاتی و ساختار اجرایی قانون هدفمند سازی یارانه‌ ها پرداخته است.

فلاح ‌زاده با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف اثرات سازنده بسیاری دارد که اصلاح‌ الگوی مصرف از جمله آنهاست، افزود: به عنوان نمونه این قانون اثرات بسیاری در قیمت نان دارد به نحوی ‌که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ‌ها، گندم در کل کشور تک نرخی می ‌شود و نان با قیمتی که وزارت بازرگانی مشخص می‌کند، عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب، از قیمت نان آزادپز کاسته و به قیمت نان یارانه ‌ای افزوده و قیمتها در یک سطح نگه داشته می‌ شود.

هیچ یارانه ای در طرح هدفمندسازی یارانه ها حذف نمی شود

استاندار یزد همچنین با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور عنوان کرد: در طرح هدفمندسازی یارانه‌ ها، هیچ یارانه‌ ای حذف نمی ‌شود بلکه هدفمندسازی یارانه‌ ها صورت می‌ گیرد.

معاون برنامه‌ ریزی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشوری است که شدت انرژی بالایی دارد، بر ضرورت هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد.

محمدرضا بابایی اظهار داشت: از مجموع 16 کالایی که مشمول قانون هدفمندسازی یارانه‌ ها می‌ شود، پیش ‌بینی شده تا قیمت پنج کالای بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع پس از پنج سال به 90 درصد قیمت FOB خلیج ‌فارس برسد.

وی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ‌ها را راهکار مهمی برای توزیع عادلانه ثروت در جامعه دانست.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان یزد نیز در این جلسه با ارائه بسته سیاستی صنایع و معادن در مورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ‌ها اظهار داشت: توزیع عادلانه کالا و نزدیکتر شدن به عدالت اجتماعی، حفظ ذخایر تجدید ناپذیر، افزایش بهره‌وری و جایگزین شدن طرحهای رفاهی و اجتماعی از اثرات هدفمند کردن یارانه‌ ها در بخش‌ های مختلف به ویژه بخش صنعت و معدن است.

محمدمهدی زارع با اشاره به برنامه‌ های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت صنایع و معادن به صورت تفکیک موضوعی، گسترش مولدهای مقیاس کوچک، اجرای طرح‌های بازسازی و تکمیل و برنامه جامع انرژی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

قیمت گذاری برق در هدفمندسازی یارانه ها بر اساس قیمت تمام شده صورت می گیرد

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد نیز در این نشست به تبیین ابعاد گوناگون بسته سیاستی وزارت نیرو در حوزه برق پرداخت.

محمدرضا صحتی خاطرنشان کرد: سیاستهای اقتصادی وزارت نیرو در این حوزه شامل سیاست‌های اقتصادی (قیمتی) و سیاست‌های فنی(غیر قیمتی) است که در بخش سیاستهای اقتصادی می ‌توان به قیمتگذاری برق بر اساس قیمت تمام شده با رعایت راندمان و تلفات مطلوب، اصلاح الگوی تعرفه‌ های برق در راستای بهبود بهره ‌وری مصرف و اصلاح تدریجی قیمت سوخت مصرفی نیروگاه اشاره کرد.

وی همچنین بهبود راندمان تولید، کاهش تلفات انتقال و توزیع و افزایش سهم انرژی‌ های تجدید پذیر در سبد انرژی کشور را از سیاستهای فنی وزارت نیرو در حوزه برق برشمرد.

رئیس سازمان بازرگانی استان یزد نیز به تشریح بسته سیاستی وزارت بازرگانی پرداخت.

هیچ نگرانی برای تامین کالاهای اساسی بعد از هدفمندی یارانه ها وجود ندارد

مهراب اسکندری، ابزارهای وزارت بازرگانی برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ ها را در پنج حوزه تامین، توزیع، قیمتگذاری، بازرسی و نظارت و اطلاع‌ رسانی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی در رابطه با تامین کالای مورد نیاز مردم پس از اجرای این قانون وجود ندارد.

مدیرکل غله استان یزد نیز، بسته سیاستی وزارت بازرگانی در مورد گندم، آرد و نان را ارائه کرد و تک ‌نرخی شدن گندم را مهمترین دستاورد این قانون برشمرد.

کد خبر 1182228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha